img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Tuesday, September 15, 2015

Baby fair.

Hari ahad boring.
Papa dia takde.
Petang baru ada.
Tu yang petang baru keluar pergi mid.


Sampai mid terus cari cimb. Sebab cousin aku tetiba wasap wan nak pinjam duit.
Huh? Kazen aku, tapi wasap wan. Hahaha....  Laki aku memang terlebey peramah dengan keluarga aku, takpe.. Bagusla. Pakcik aku pergi china. Tu yang mintak kat wan kot.
Dia belajar lagi kat kolej apa ntah, dekat cheras.. Dekat dekat dengan ofis wan. Pakcik aku pun mmg suruh tengok tengokkan dia.. Yela sengsorang kat kl kan? Takpe, nanti dah habis belajar dah senang ingatingat la orang pernah tolong ni. Tak mintak banyak pun.


Pergi mid sebab nak pergi babyfair tula.
Tapi pergi dah petang, ahad pulak. Hape pun takde.
Wyeth ada bukak booth. Murah la susu kakak 1.8kg, rm80lebey.
Malangnya, dah habis. Ada stage 4 je.


Tapi tujuan utama cuma nak beli puting botol kakak.
Dah nazak dah puting kakak. Kat rumah stok dah habis.
Tengok kat booth mybbstore puting rm22.
Jalan lagi tengok kat booth peekaboo, rm21.
Huahua.
Tapi harga asal rm28.50.
Yeke?
Ntahla.. Kitorang mmg beli time bbyfair, dulu boleh dapat rm18 je kot. Ni gst la ni semua pun nak mahal.
So beli la 4 untuk kakak, buat stok sementara tunggu babyfair lagi,
Amek untuk adik 2.. Sekarang adik guna puting newborn.
Sajela beli yang 3m.. Bulan depan dia pun dah 3bulan kan. 


Pastu singgah booth pureen.
Beli wet tissue. Kat booth pureen pun banyak dah habis. Yang tinggal cuma tisu basah pek warna pink. Aku selalu beli warna oren. Ada beza ke eh? Ntala, amek jela pink pun pinkla.. Yang jenis dalam pek ni guna untuk bawak time jalan jalan je, sumbat dalam beg, senang.
Kat rumah aku guna yang dalam bekas tu, just refill jela, tapi jenama anakku. Aku suka anakku sebab mcm tebal sikit. Ke sama je? Hahaha.. 


Aku tengok kat fb, fiffy ada buat promo stokin 3helai rm10.
Tapi bila aku usha, dah takde dah.
Adyra ni kat rumah pun pakai stokin lagi. Tu yang perlukan stokin yang banyak.
Ke takpayah pakai dah?
Hmmm.
Eh, barut pun dia still pakai. Hahhahahahaa...


Banyak gak booth best2.
Tapi tula, pergi lambat semua dah habis.
Macam baju baju apa semua aku tak tengok.
Sebab tak suka beli baju jenis macam tu.


Ohye, tetiba laki aku cakap, klau beli yang carrier tu best jugak kan? Lagi elok dari guna stroller. Pastu dia tanya berapa harga benda alah tu.
Wahhhhhhhhh! 
Macam nak beli je?
Kikikiki.
Ibu pun mmg berhajat nak beli satu, tap taktahu nak beli yang mana.
Dahla mahal, kena study elok elok dulu.
Lgipun senang kot, kalau aku nak keluar ber3. 
Kalau stroller tu, leceh sikit.
Tengokla macam mana. 


Heee, adik pakai baju kakak. Macam nila nasib anak kedua kan? Kikiki. Tapi baju elok lagi..
Bukan kusam2 pun..size 6m, tapi adik dah boleh pakai.. 




Dah pusing apa semua, kakak nak icecream.
So lek lek jap kat mcd.
Dah dia nak burger pulak.
Cehh?
Last last dia makan fries je, burger ibu jugak yang telan.
Ohye, papa dorang diet. Zzzz.
Tu yang sekarang ibu jadi tongsampah. Kalau dulu, semua sumbat kat papa.




Ohye, jerebu teruk kan sekarang ni?
Kena carik mall jela.
Tak boleh nak lepak2 outdoor.
Huhuhu..




.