img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Thursday, September 17, 2015

Penat.







Hari yang penat.
Baru dua.
Tapi penat nya fizikal & mental.
Bila penat, mula la rasa nak melenting.
Ya Allah, kuatkan lah kesabaran hambamu ni.


Aku taknak jadi mak yang macam singa.
Aku tak sukaaaa.
Tapi saia ta kuaddd. Huhhhhuuu.
Ayra tu, sehari 40juta soklan dia tanya.
Rimasnyaaaaa nak jawab. Kalau tak jawab karang kecik hati emosi terganggu bla bla.
Kalau tengok tv, mcm kan ibu dia ni penulis skrip/ pengarah drama. Hahaha. Mana la ibu tahu kenapa apa semua. Kan kita baru tengok sama sama ni? Pfftt.


Adik okayla.
Asyik tersengih.
Cukup susu, cukup tidur, lampin okay.. Dia senang hati la..
Belum ada kerenah.
Tapi bila datang angin dia berjaga je taknak tidur, mulalah ibu rasa macam nak nangis.
Ibu banyak lagi kerja nak buat tu.....
Kadang tu rasa, biarlah takyah basuh baju, biarlah kain berlonggok, biarlah mainan ayra bersepah, biarlah almari macam kena ribut, biarlah rumah tungang langgang, biarlah takyah masak, takyah makan.


Tapi,
Aku sendiri tak boleh.
Aku rimas tengok benda benda huru hara.
Kalau tak mask nasi, ayra nak makan apa. Dia nasi dengan telur kicap pun takdehal. Dia okay je. Tapi hari hari macam tu lemau gak. Nak gak dia request ayam etc. huhu.



Lagi yang buat aku stress, bila hasben takde.
Susahnya nak cakap perasaan tu.
Eh, aku bukan nak suruh dia buat itu ini pun, aku cuma rasa sunyi bila malam2 hasben takde kat sebelah. Nak teman borak borak. Buat luahan perasaan pasal anak anak. Dah biasa ada kan, bila takde lama, tu yang rasa lain macam. Siapa tak sayang laki? Gila. Takpela, nak wat macam mana kalau dah sibuk. Karang suruh berhenti kerja dok rumah, makan pasir lak kitorang. Pfft.


Semoga hari esok lebih baik dari hari.
Mampu bersabar dan terus bersabar, aminn.
Anak amanah Allah. Ingat tu nurul.
Orang lain Allah uji takde anak, kau dah ada anak nak jadi singa pulak.
Hmmmmm.
Kita yang tua pun buat salah, apatah lagi budak baru 3tahun macam Ayra. Kan?













.