img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Friday, October 23, 2015

Anak sulong ibu.

Bulan 1 tahun depan, ayra 4tahun.
Cepat sangat kan?


Ayra selalu konpius, dia besar ke kecik.
Hahaha!
Kejap ibu kata kakak dah besar kan...
Kejap pulak ibu cakap, kakak kecik lagi, tunggu kakak besar eh?
Muahaha...


Ayra masih hisap susu dalam botol.
Aku takde rasa nak stopkan pun.
Selagi dia nak, minum jela..
Aku ingatkan ayra flexible, hari tu saje bagi susu anmum, sekali dia taknak daa.
So, kita setia ajela dengan s26gold. Hari tu tesco ada offer, 1.8kg rm80lebey. Murah rm30 dari harga asal. Bolehla memborong. Cukup kot sampai tahun depan takyah beli susu? Hihi. Tahun depan dah kena tukar stage 4 pulak. Murah sikittttt. 


Ayra kan dah pandai cakap nak kencing berak sejak umur setahun 11bulan. Sejak tu memang pakai pamper malam & jalan2 je. 


Taklama pastu aku ajar tak pakai waktu malam.
Yang ni mencabar sikit.
Ada je terbabas.
Dalam seminggu tu 1-2kali.
Geram.
Tapi lama2 dah okay. Sampaii sekarang, okay sangat2 dah. Takpernah dah terbabas, tak kisahla kalau sebelum tidur tu dia tak kencing pun.
Dia dah pandai nak kejut ibu dia nak kencing apa semua.
Kalau siang, dia pergi bilik air sendiri je.. 
Sekarang ni pun, aku dah suruh dia mandi sendiri, huahua. Ibu is sibuk dgn adik. Tapi dengan bantuan mulut la, aku kena bagi arahan.. kakak basuh badan, kakak gosok leher, kakak itu ini. Cuma dia tak berapa pandai nak shampoo rambut. Hehe.. 



Time jalan jalan, walaupun aku konpiden dia takkan kencing kat seluar. Aku tetap pakaikan dia pampers.Sebab aku malas nak keluar masuk toilet. Hahaha..


Tapi ayra ni, mmg taknak dah pakai pampers, kita pakaikan pampers, suruh kencing dalam pampers, mmg dia taknakkkk. Dia tahan je. Haduiii. Kesian pulak. Last2 ibu mengalah. Okayla, takyah la pakai dah. Malu katanya. Ekeleyyy.


So sekarang ni, tiap kali pergi mall, akan ada sesi ke toilet lah. Haha! Ayra sukaaaaa. Tapi aku rasa alahai lecehnya nak bukak seluar semua. Kikiki. Pastu petrol pump pun dah jadi tempat persinggahan. 
Papa dia jenis takkan biar anak kencing merata, takkan stop tepi jalan apa semua. So, walaupun stesyen minyak jauh ke apa, sementara nak carik toilet tu, ayra boleh je tahan. Dah besar kan? Takpernah lagi kejadian tercicir dalam kereta. 




Tak sangka dah jadi kakak. 
Takde dalam perancangan.
Tapi tula, kita anggap banyak anak, banyak rezeki. Amin.
Normal macam kakak yang lain, sayanggggg dgn adik, takboleh orang ambik. 
Suka nak main dengan adik, tapi kasarrrr. Kesian adik terpenyek2. 
Bolehla diharap tolong jagakan adik. Sebab dia dah besar. Nak suruh itu ini. Hehe.
Bestla nanti dorang dah besar kan? Boleh jadik bff. Aku tak merasa semua tu, sbb aku sulung, sorang je perempuan, beza dgn adik aku pun 7tahun. Zaman berbeza. Aku dah sekolah, baru ada adik uwek uwek lahir. Haha.. 

Walaupun muka tak sama, kitorang adik beradik.
Hihi.
Aku rasa si adik mcm muka papa. Masa awal2 lahir dulu, sama sangat. Tapi ni dah besar mcm tak sangat pulak. Ntahla. Haha.. Si kakak, ikut muka ibu kot? Campur campur. Badan besar mcm papa. Hihi.




















.