img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Wednesday, April 20, 2016

:)

Redha bukan dalam sekelip mata.. boleh jadi sgt berat nak terima, boleh jadi sgt mudah.. tingkat iman kita tak sama.

Susah kan nak redha.
Ikhlas tanpa mengungkit.

Beria kumpul pahala.
Pap! Kau ungkit. Terus hilangggg pahala tu. Apa pun tak dapat. Dapat penat jela.

Aku taknak jadi mcm tu.
So biarlah kau dgn cara kau.
Aku dgn cara aku.

Memaafkan tak semestinya akan menjadikan semua nya okay. Back to normal.

Mungkin nampak mcm o-k
Tapi tak. Takkan sama. Parut tu ada. Tak hilang.

Aku bukan manusia yg berdendam.
Aku tahu aku takkan mampu nak jadi manusia yang redha dan pasrah memaafkan.

Semua perlu masa.
Dan untuk sekarang.
Kau pun taknak berubah.
Kadang kadang buat benda jahat dengan niat yang baik. Tapi niat tak menghalalkan cara. Ingat tu. Yang haram tetap haram. Takde keberkatan.

Pandang depan.
Kita semua makin tua.
Aku taknak mati dalam keadaan diri yang penuh kekhilafan.
Ye. Takde manusia sempurna. Tapi kita boleh ubah diri kita kearah yang lebih baik.


Kalau kau rasa kau happy macam tu. Kau teruskan. Aku dah lama mengalah. Hidup kalau selfish, takkan kemana. Takkan maju. Duit berkepuk tapi hati tak tenang buat apa. Takde kebahagian. Maybe seronok la memula tapi tak kekal pun. Fake.





.