img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Tuesday, June 14, 2016

Day9

Day 9. Terbangun pukul 6.30am
Hahhahaha! Tidur mcm apa je tak sedar. Syg je lauk takhabis.

So mmg tak bersahur la. Out.
Tapi alhamdulilah okay je sampai petang. :)

Hari ni berbuka dgn dua lauk ni. Sayur gulai putih. Ayam sambal kicap.
Pastu ada drummet ayam tu.
Bersyukur. Tak meriah tapi etlis still ada benda nak dimakan. 

Kuih lak.. beli rm2. Dpt 5ketul. Ada lagi 2ketul tak habis.. perut dah full.


Teh hijau kurang susu. Susu habisss. Huahua..

Ohye. Ni free & easy. Adyra dah sleep. Ayra je belum. Dia ajak ngaji. Hahaha. Sebab dia selalu malam2 dia dah tidur.. pastu terbangun tengok aku ngaji. Tu yang sekarang ni dia tkmo tidur dulu. Harap2 ramadhan kali ni dapat khatam.. perlahan lahan. :) ntah bila aku tgk al kuliyah ke apa ntah.. ustaz tu tanya kalau seseorang ngaji tapi tak faham maksud.. ok tak? Pastu dia bg perumpamaan.. kita cebuk air dgn penapis vs dgn gayung.. mana yang akan dpt penuhkan baldi. Kalau kita cebuk dgn penapis.. boleh je penuh.. tp kalau 100% tu.. kita mungkin dpt 40%. Kalau dgn gayung lak.. mungkin kita dpt 90%.. so dia ckp, jgn hina org yg nak mula belajar.. gitu. 

Hari tu kan.. aku tengok pemilihan qari junior.. ntah kenapa sebak pulak. Siap nangis. Hahahahaah! Tacing lebih. Aku rasa macam hebatnya makbapak bebudak tu... dpt wujudkan suasana islamik dalam rumah apa semua. Ni aku? Ya Allah.. semoga aku dapat didik anak2 jadi manusia yg berguna.. walaupun rumah ni still tak perfect.. tp bersyukur jela dgn apa yang ada.. #nakpetiaisbaru

.