img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Thursday, June 9, 2016

Musim tak sihat.

Waktu sekarang 2.38am. Kenapa tak tidur?
Adyra ni tah tiba2 badan panas. Pastu muntah2.. muntah susu jela. Habis cadar. Dah kena setelkan lap muntah dulu. Merengek jee. Sekarang musim anak2 aku tak sihat kot.
Hari tu Ayra.. ni Adyra pulak. Allahu.. syg nya Allah kat aku.. dia bagi dugaan kecil anak2 tak sihat.

Banyak kan bersabar.

Ayra hari tu memula dia mengadu sakit perut. Aku layan la.. sapu minyak apa semua. Pastu dia ngadu pening kepala. Pastu merengek je.. sepanjang malam kejap bangun kejap bangun. Aku taktahu nak tolong mcm mana. Semua dia taknak.

Esoknya dia makan kfc. Yg kari2 tu kt rumah mak aku. Pastu balik rumah.. dia mengadu pening kepala. Aku ckp okay kakak baring.. rest. Sekalii baru je dia baring.. tengah tengah baring tu muntah.. habis cadar.. habis muka.. baju semua. Keluar ayam balik.

Lepas muntah dua2 tidur
Ok geli.
Pastu mandikan buat susu.. dia tidur. Tu pun kejap2 terbangun kakak pening kakak pening.. aku serius tktahu nak buat apa. Nangis jela. Kesiann.

Tapi esoknya alhamdulilah dia getting better. And now dah sihat.. syukur. Takmo la sakit lagi eh kak? Ayra jarang demamm. Aku pun tak ingat last dia demam bila.. tu yg taktahu nak handle mcm mana.


Ni Adyra lak. Aku just balut badan dia dgn kain basah jela.. tadi dia mengamuk meracau mulut papapapapa.. adik rindu papa ke? Janganla cmtu dik.. ibu kan ada. Aku pasang ayat kursi.. sapu muka dgn air yasin.. baru la tidur.. harap pagi nanti jela eh dik bangun?


Aku?
Aku sihat je.
Dah day3 puasa kan. Takkebazar lagi. Aku bukak puasa kat rumah je. Adik aku rajin hantar lauk ke rumah. So aku masak nasi jela. Kikiki. Cuma nak berbuka tu.. sambil bersilat la dgn adyra. Hehe. Day1 day2 bersilat.. td day3.. dia tertidur kejap.. settle la solat maghrib semua dgn kakak.. kalau tak.. dia boleh panjat ibu tengah sujud.. adikkkkkkkkkkkkk! Hahaha..


Semoga ramadhan kali ni beri seribu kebaikan utk kita semua. Sama2 buat baik. InsyaAllah. Semoga aku istiqomah dgn apa yang aku bùat sekarang ni.. susah nak jadi baik kalau dlm diri dah sebati perangai setan tu. Wuwuwuw.. takpe kita slow slow.. jgn langsung taknak berubah kan? :)

Done. Pukul 3am.
Aci tak kalau sahur terus? Hahahahaahhah.. 



.