img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Friday, May 6, 2011

T__T

Hidup ni mudah, tapi kita yang suka buat jadi kompleks.  Hari ni result upu budak2 spm keluar. Wahh sudenly aku terasa tua, and still takde apaa-apa. Nothing kot. Loserrrr ahh. Bila imbas balik hidup aku, everything adalah berjalan lancar until habis matrik. Ahhhhhhhhh T__T

Masa form 1, sebab dapat upsr 5A aku dapat offer sekolah berasrama kat Gombak, tapi kejap je. Sebulan then keluar. Teruskan kat sekolah biasa, sekolah yang aku tak pernah terfikir langsung nak bersekolah kat situ. Plus mindset aku dah set sekolah tu adalah sekolah budak-budak yang jahat. Yelah, semua orang cakap budak-budak sekolah tu macam apa je. Haha. Tapi bila dah sekolah kat situ, aku rasa sayang lak sekolah tu. Orang cakap tak kenal maka tak cinta kan.

Masa form 3, pmr 8A.. Hahahaha. Saje je ikut membe teman dia isi borang teknik, and aku dapat teknik Gombak, kos kejuruteraan awam. Bila fikir-fikir balik, aku nak amek bio, kalau amek enginering.. mana ada belajar bio. Lagipun aku taknak masuk teknik, yelahh time tu boyfren satu kelas, mana boleh tinggal bf cmtu je kan. Hahaha. Loserr ;p Tapi sebab sebenarnya aku tak suka dok asrama, even boleh je ulang alik dari teknik tu, tapi susahlah transpot lak kan. So aku stay jela kat sekolah tercinta tu.

Result spm aku biasa-biasa je, ada a, b, and c. Yang C tu adalah kimia dan fizik. Hahaha. Memang tak minat langsung fizik time skolah dulu. Tapi alhamdulilah, dengan result yang cukup-cukup makan, aku dapat offer matrik, matrik perak. Haha. Memang excited la kan dpt matrik, sebab masa zaman sekolah dah target taknak masuk u, nak masuk matrik.. Sekali dpt.. Seronok takyah cakap la, tapi sedih gak.. Sebab kira first time dok jauh-jauh sorang-sorang.. Budak sekolah aku yang dapat matrik perak sorang je, tu pun tak rapat dgn dia. Tapi bila dah dpt matrik sama-sama, boleh jadi rapat lak.. sebab aku selalu menepek dlm bilik dia. Hehehe ;)

Time matrik memang aku rasa down jugak.. Tapi time matrik ni la, aku dah start malas gila nak belajar. Hahaha. Sem 1 ok lagi, pergi la jugak kelas, sem 2...... hancur. Pergi semingu 3 4 kelas je. ;) Huahuaua T__T  Result sem 2 aku jatuh, so membuat result keseluruhan jatuh. Tapi ok la, stil atas 2.00 and sipi2 nak 3.00. Bangga kott sebab aku tak belajar ;) Kira hebattt lah tu kan? And boleh appy untuk degree. See, semuanya masih berjalan lancar....


Lepas matrik, aku dapat offer dari Uitm Shah Alam, Degree Math. Haaaaaaaaaaaaaa, kat sini lah bermula kisah-kisah yang buat aku jadi macam apa. And last, quit dari Uitm, dok rumah je. Boleh camtu? :( Huhuhuhu. Duduk rumah tenangkan fikiran. Kononlahhh. Pastu dapat offer dari UMP, kos bioindustri. Tapi aku tak g, aku pergi Unikl kat Melaka amek chemical enginering. Gila kan? Dari math tukar enginerring?

Mula-mula sampai kat melaka ni aku dah rasa lain macam dah, tempat dia memang tersorok kat dalam. Transpot susah, makan pun apa-apa je. Tapi niat nak belajar kan? Plus aku mg dah lama gila dok rumah, rasa teringin gila nak belajar tu membuak-buak. Mula-mula memang ok, tapi biasalah kan.. Kalau orang pantai timur ni, semangat assabiah dorang tinggi sikit. Tapi aku boleh je bertahan. Tapi sampai bila kan? At the end, aku quit jugak dari Unikl ni. Memang tak boleh bla. Yelaa, kita nak belajar, tapi kalau semua kelas, asignment semua taknak bgtau? Payah kot. Bazir masa setahun aku kat situ T_T

Pastu terus daftar kat tempat baru ni, amek Nutrition pulak. Haiyaaa, gila kan? Haha. Tempat baru ni, everything ok, superb......... Tapi tulah mahal sikit. Plus aku kan tak ada loan semua-semua. Memang terasa la, nak bayar sewa rumah, nak bayar yuran tiap-tiap bulan, duit cab, makan.. semua-semua. Tapi untunglah, Wan ada. Arghhhhhhh bencilah cakap pasal Wan. T__T Taknak cakap pasal dia. Sakit hati. Hahahaha. Merajuk dgn Wan ;p


Hmmmmmmmmmmm, aku je yang sebenarnya buat benda-benda ni semua jadi kacau bilau. Kalau aku teruskan Uitm, sure2 aku dah nak grad.. Silap2 tahun depan dah boleh apply master ;p Haha. Sangat berangan T__T. Aku pun dah taktahu apa nak jadi dengan aku. Semuanya aku dah malas, dah tawar hati ;'(
Agak-agak 5 tahun dari sekarang aku jadi apa eh? T__T

No comments:

.