img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Tuesday, May 1, 2012

Hi, zzz.

Sekarang ni musim panas kan? Berpeluh. Eh tapi ni kat luar macam ada ciri-ciri mendung, hehe. Ntahla. Jadi sementara Ayra tidur, kerja semua dah siap, nak potpet kat sini jap. Fuhhhh.


Tadi baru pergi cucuk Ayra sebenarnya ;p Hehe! Dah lewat berapa hari. Tapi takpe. Sebab hari tu dia selsema. Doktor taknak cucuk kalau selsema, sebab apa ntah. Aku lupa. So lepas ni 5 bulan lak baru cucuk. Hehe! Kesan kena cucuk tadi bengkak merah jugak la. Aku letak colgate kat situ. Huhu. Kalau dia demam baru bagi makan ubat, kalau tak, tak payah. Jadinya tadi tak beli ubat pun, sebab bulan lepas beli tapi tak guna, so membazir. Ahha. #kedekut.


Sejak dia 3 bulan, aku dah tak mandikan dia dengan air panas/suam. Hehe! Mandi air macam kita yang dewasa ni je ha. Bagi kuat tulang tu, eh ke bagi badan tegap sikit? Taktahula. Mana-mana je. So senang, sapsapsoi siap dah mandi. Ehhe! Dia pun okay je, takde melalak pun. Nice Ayra ;)


And satu perangai terbaru dia, dia bercakap tapi bunyik macam menangis. Haha. Macam mana eh nak explain?Tapi aku rasa semua mak-mak faham la kot mcm mana. Aku pun mula-mula pelik. Tapi bila perhatikan betul betul, ohh dia  bercakap bahasa dia. So biarkan jela. Hehe. Takde masa nak berdukung/berdodoi aje. Berat :p



Hari tu bawak pergi beli barang dapur, takmo dia duduk dalam stroller, nak berdukung je. Hehe! And tiba-tiba masa tu ada orang nak berkenalan. Apakah? Haha, dukung anak pun orang boleh mintak no tel? Kalau Wan nampak mesti kena belasah lelaki tu. Huahuahua! Over. And semalam pulak, mak aku bawak dia keluar saje-saje.. pun takmo dalam stroller. Kesudahnya mak aku beli baby carrier time tu jugak. Hahaha! Jadi free-free je dapat baby carier. Niceeee ;) I like. Ehhe~


Hah! Dah hujan pun. Alhamdulilah...... ;) Kesian  Ayra kalau panas-panas ni. Anak dara tu kuat berpeluh, ratu peluh. Hiks. Tapi peluh macam mana pun, dia cool je, aku ni ha yang tengok dia rimas :/ Tapi aku takdela bedung dia full mcm pocong tu dah ;p Aku bedung separuh je. Sebab kesian panas-panas ni. Hehe! Lagi pulak, Ayra takde la nak melawan-lawan apa ke kalau kita bedung tu, dia okay je, maybe sebab dia dah biasa. Hehe. Yang penting dia selesa, and tidur tanpa terkejut-kejut. Nanti bila dia dah besar sikit, dah okay dengan keadaan sekeliling, baru takyah bedung. Maybe dah 5 6 bulan kot? Tengok lah nanti.


Okayla, tiba-tiba rasa nak tidur jugak. Tapi ni dah lepas asar? Tak elok kan? Ah hantam lah labu...... Sangat mengantuk.




No comments:

.