img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Monday, April 1, 2013

Boleh la..

Ayra - Iya
Batrisyia – Tisya
Mak – Mak
Mama – Mama
Ayah – Ayah
Papa – Papa
Kakak – tatak
Abang – Vang

Boleh la sikit-sikit..  banyak ikut perkataan ujung-ujung.  Baru setahun dua bulan kan? Kalau ikut i, i memang cepat bercakap, cepat berjalan. Hahaha.. Kecik-kecik cepat, dah besar tua ni lembab jugak. Kahkahkah.. 



Tapi sebelum-sebelum ni.. malam-malam sebelum tidur i selalu ajar dia sebut IBU? Tapi nan-hado nya nak disebut. Sebut ibu, dia balas BUAH? Kau ingat ni main sambung-sambung perkataan ke apa.. iBU.. BUah.. 


 
 
Peel terbaru.. dia tak boleh kalau i nak berdiri kat sinki.. nape ntah? beria menghalang sambil melalak-lalak. aha.. kalau dulu sebut AYABA, sekarang ni sebut CHEPAH.. apa makna nya masih tak dapat dikenal pasti..

5 comments:

Cik Puan Rara said...

hehehehe tu lah bahasa budak2.

ayahmamilisa said...

ololo chomelnye ayra bercakap..okla dah boleh cakap sikit-sikit tu..akak risau ni lisa tak boleh jalan lagi..huhu..cane nurul ajar ayra berjalan ye?

as ♥ Leenda said...

boleh lah tu..esok2 luse dah petah cakap kang, tak terlayan pulok..hihi..

dah lebat dah rambut ayra tu..boleh la tocang2 plak lepas ni kan..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

hahaa.. ayaba? chepah? susah nak tafsir tu

Aty_Fared said...

Cepat la tu...:-) dngr budak br nk bercakap mmng besh...suker..:-)

.