img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Monday, August 10, 2015

Check up sebulan.

Hari sabtu bawak Adyra pergi checkup. Memula nak pergi gmc, sebab dah biasa situ. Tapi gmc kan ramai orang. Checkup mengandung kat situ pun berjanggut tunggu.. Takdela berjam jam, tapi iyela ramai.. Amek la masa sikit. So, Wan cakap kita pergi dewan bersalin muslimah jela.. Kat depan giant batu caves tu. Dulu pernah pergi situ sekali, takde orang (masa sunatkan Ayra dulu). Aku okay je, mana mana yang senang.


Sampai dbm, memang takde orang pun. Sekejap je setel.
Adyra sekarang dah 4kg. Tak naik banyak pun. Iyela, dia pun bukan jenis baby yang bambam. 
Nak sunatkan Adyra sekali, tapi macam kesian pulak, dahla dia sakit kena cucuk, lagi nak tambah sakit lain pulak. Takpela kita tangguh nanti pulak. Kena cucuk semalam pun, meraung gakla sesaat. Hihi. Dahla budak tu nak susu, tapi takkan aku nak selak baju depan doktor pulak. 


Ohye, kl jem kan?
Kitorang nak g dbm yang secoet dari rumah tu pun 30minit lebey baru sampai.
Maybe sebab banyak jalan tutup sebab lumba kereta tu, tu yang mrr2 sesak. 


Pas dah setel hal adik.
Pergi pj lak.
Pastu putra height.
Last sekali rumah pakcik aku kat banting.
Hoih penat kot.
Tapi aku tak beria berjalan lah.
Sebab sedar diri belum habis pantang ( pantanggggapakalaukeluarrumah!)
Kalau nanti aku sakit, jangan kecam aku eh?
Bosannnnn kot duduk rumah!
Boleh bikin tekanan jiwa. Huhuhu..



Layan kakak nak cake, kat wisma trifty. Last gelang Ayra ada. Pastu cicir ntah kemana. Huwarghhh. Sedihnya. Pasni pakai gelang tikam jela. Kikiki. Takpela, ada rezeki nanti beli yang lain. 



Selfie dalam giant banting sebelum pergi rumah pakcik aku. Giant ada promosi drypers & susu s26gold. Drypers rm31.99, ingat nak beli untuk adik, tapi takde stok pulak. Susu kakak, kat rumah banyak lagi, 5pack tak bukak. So hold dulu. 


Ayra amek gambar, gegar gegar. Kikiki. Ohye, aku still gemuk. Still buncit. Hahaha. Gelakkan diri sendiri. Tengok perut rasa nak nangis. Tapi buncit buncit aku, perut laki aku lagi win rasanya. HaHahahaha... 



Nanti Adyra dah 4bulan++, papa belanja beli ssc boleh?
Hahahahaha.
Laki aku takde nya dia amek tahu pasal benda benda tu. Tapi selalunya kalau aku nak, dia akan usahakan lah... Lagi lagi untuk anak, takyah berkira.. Taknak yang mahal mahal pun, harga lebey kurang breastpump yang papa belikan tu je. Huahua.. 




No comments:

.