img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Wednesday, August 5, 2015

Random Adyra.

Baru teringat, anak aku belum sunat. Haha.. Lupa pulak bab tu.
Tapi Ayra dulu pun 4bulan baru kitorang sunatkan. Murah je time tu, sekarang taktahu la..
Ni checkup sebulan pun tak bawak lagi. Huh. Nantila ada masa pergi. Papa dia ultraman, sibuk selamatkan dunia. 


Nanti time checkup tu, boleh la tanya pasal ruam kat pipi Adyra tu kenapa. Ruam biasa kena susu or ekzema? Risau aku, jadi kasar.. Ayra dulu pun ada gak ruam, tapi tak macam tu.. Nak letak cream apa semua aku tak berani, aku biar je.. Nak kata sabun? Mana ada aku sabun muka dia, letak bedak pun tak..  Kalau tahu dari awal, bolehla kita amek langkah yang sepatutnya. Tapi kat badan takde, kat pipi je.. Huhu. Anak cousin aku dulu ekzema teruk, dahla kulit putih.. Memang kesian. Tapi baru ni raya tengok eh takde dah? Dia cakap guna sabun apa tah. Tapi ekzema bukan kekal ke? Dia takkan hilang sampai bila bila? Cuma boleh dikawal? Ntah aku pun taktahu sangat. 


Adyra ni aku malas nak bedung. Dia okay je kita bedung, tapi macam panas. 
So takyah la.. Tidur jela bebas camtu. Cuma letak la kain ke apa kasi berat sikit kat dada. Kang terkejut kejut lak. Dahla kakak dia bangsa bukak pintu gedegang gedegang. Huaaa! Adik baru tidurrrrrr.


Kalau baring suka senget kepala.. 2.6bilion kali kena betulkan.. Risau aku kang teleng sampai besar. Ohye, Adyra ni ada lesung pipit kat pipi. Kikiki. Satu kecacatan sel kan? Takpe, kiut. Huahua. Sihitam manis memang kiut. Anak anak aku memang malap. Tapi Ayra dulu lagiiiii malap. Kahkah. 





Diapers dah pakai size S.
Kejap je pakai newborn.
Nasib baik ngam ngam la habis size newborn.
Kalau tak.. Kita pakaikan jugak walau ketat sikit. Hahaha.. 
Harap harap sempatla habiskan size S ni sebelum kena tukar ke M.
Ada banyak lagi size S tak bukak. Kan hari tu gila beli pampers anak. 
Tapi lama lagi kot, S boleh pakai sampai 7kg kalau tak silap.







No comments:

.