img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Thursday, September 15, 2011

Baby sayang.


Tetiba menangis tengok video ni.
Takut.
Aku takut aku tak mampu nak jadi mak yang baik untuk anak aku.
Tak dapat nak bagi keperluan yang selengkapnya.
Kasih sayang yang sempurna.
Lagilagi kalau anak yang bakal aku lahirkan perempuan, lagi susah and banyak rintangan.
Setiap anak tu ada rezeki masing-masing.
Tapi tulah perasaaan cuak dan takut aku ni susah nak di kata.


Mak aku lahirkan aku pun masa umur tak sampai 20. Aku lak bersalin nanti dah nak masuk 22. Kira lagi tua lah kan? Tapi tu dulu. Plus time aku kecik2 nenek aku yg jaga aku sampai lah sekolah semua. Hmmmmm takkan aku nak ulang tayang benda tu? Nak suruh mak aku jaga anak aku pulak, and aku teruskan belajar aku? Teruskan degree aku yang dah lama tergendala ni. Aku rasa aku takkan sampai hati. Sebab hati aku tak ni tak keras, tapi kena lah kuatkan diri untuk masa depan. Takkan nak hidup tanpa pelajaran kan? Susahla. Tapi apa2pun rezeki masing-masing Allah dah tetapkan kan? Kita kena usaha, redha dan berserah.


Dalam masa 4bulan dari sekarang, aku taktahu apa akan jadi. Macammacam aku fikir. Lagi2 kotnya nyawa aku tak panjang, sape nak jaga anak aku? Kalau ada yg nak jaga, boleh ke dorang jaga macam anak sendiri. Ni aku selalu terfikir. Maklumlah banyak sgt masa duduk sorang-sorang, macam2 terfikir. Tapi orang kata, ibu2 mengandung memang suka berfikiran negatif? Ntahlaa.

No comments:

.