img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Tuesday, November 15, 2011

:D



Manusia berubah. Tapi kalau seseorang tu dari kurang elok, nak berubah jadi elok banyak je halangan kan? Orang sekeliling semua tak memberi sokongan, malah macam2 lak kata2 yang mengdownkan. Mentaliti. Contoh, kalau penagih dadah dah keluar dari pusat serenti, sure2 org akan pandang serong kan? Kesudahnya niat si bekas penagih tu nak berubah pun terbantut, and kembali menghisap balik. Yelah, nak mintak kerja pun.. majikan fikir 2 3 kali sebab bekas penagih. Kenapa tak diberi peluang? Ni tahu nak mengkondem je. Huhu. Tak tahu nak salahkan siapa. Setiap manusia tak lari dari melakukan kesilapan. Memangla nobody perfect. Tapi kita kenalah  try sehabis mungkin untuk jadi terbaik. Hmmm.


Same goes jugak dalam perhubungan. Kena ada give and take. Tolak ansur. Tapi kalau asyik kita je yg kena bertolak ansur? Kita je yang memberi? Pun tak best jugak kan. Kena la dua2, baru adil. Kalau yang seorang lagi tu, tak boleh terima pendapat org lain, tak boleh terima kepala org lain, susah la kan? Nak menang/betul sendiri.  Banyak cakap pun tak guna.


Hmmmmmm aku rasa aku dah korban banyak benda. Paling2 besar, study aku lah kan. Bukan lah nak mengungkit ke apa, nak menyalahkan sesape. Tapi biasalah kan? Aku takde pape kalau nak compare dgn org lain. Memang terasa hati sangat kalau kena cakap bodoh, bengap, lembab.. Memang la boleh senyum, tapi dalam hati? Kat luar boleh la ketawa2, hati ni takde sape tahu. Kecuali diri kita kan. Aku tahula, aku takde diploma, apatah lagi degree. Sijil pun takde. Aku cuma ada SPM je, tu pun takbagus langsung. Tapi janganlah pandang aku hina sgt. Sentap tahu tak perasaan jiwa dan raga.


Haha, see aku dah menitis2 air mata. Sedih ni :p Ni yang taksuka kalau hujan sejuk bosan2, nanti mula la mengelamun yang bukan2. Ya allah ;"( Dahla, better takyah fikir pape, layan kartun kasi hilang sentap2. Hikhik. Rezeki masing2. Bersyukur jela dgn apa yang ada.


Luahan hati,
Ibu mengandung yang gemuk :(











No comments:

.