img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Tuesday, November 8, 2011

Merepek.

Perut aku ni dah besar sgt ke eh? Aku pakai blouse loose2 pun, org boleh offer tempat duduk dalam lrt. Hihihi. Bagus kan rakyat Malaysia, prihatin terhadap ibu mengandung. Haha. Tapi memang pun, kalau nak diikutkan, aku ni dah sarat la jugak. Tapi masih bertenaga gitu. Poyonya lah, padahal baby tendang2 time memalam, dah nangis2 kesakitan. Haha. Tapi nangis tak menyusahkan orang takpe :p Hehe. Kalau baby tak gerak, aku lak gatal2 usik2 suruh gerak, bila dah gerak menangis, haha mengada sgt. Yelah risau kan. Kalau bergerak tu, rasa lega sikit. Sape je tak sayang anak? Dah 29 minggu dalam perut ni, bawak kehulu kehilir.


Haha. Semalam Wan tunjuk gambar kucing kena langgar pun tetiba air mata nak keluar. Aneh ni. Naluri keibuan sgt. Haha. Tacing lebih. Aku sendiri tak tahu aku boleh jadi a good mother or not, yela takde pengalaman kan? Tapi im trying the best. Takde emak yang tak sayang anak. Yang kes buang2 anak tu, ntahla.. aku pun taktahu perasaan dorang? Dorang dah 9bulan usung baby tu sana sini, then dah lahir nak buang mcm tu je? Tengok muka baby tu, tak ke rasa syg? Tapi tulah, kita tak tau apa masalah emak baby tu. Mungkin tekanan sgt, tapi bagi aku kalau dah memang takde choice langsung tak payah sampai nak bunuh/buang or else benda2 yang kejam2, serahkan kan kebajikan masyarakat. Baby tu deserve untuk hidup. Aku pun bukan la alim sgt nak cakap benda2 mcm ni. Hmm... Manusia kan mcm2 ragam2.


Eh kenapa aku tetiba merepek ni? Hehe. Oh ye, dulu kan aku rasa org pregnant ni senang je, i mean mengandung bawak baby bawak perut. Tapi sekali bila sendiri dah merasa, okay.. aku faham. Haha aku ni kira lucky gak sebab takdela teruk sgt morning sickness, sakit melampau or apa2 jela. And, yang penting.. takde penyakit itu ini. Yelah selalu kan kalau mengandung mulalah tetiba darah tinggi, kencing manis, bla bla. Alhamdulilah, hari tu cek tekanan darah everything okay sajee. Tang semput tu kira normal la, berjalan sana sini memang la penat. Tapi memang baik untuk proses bersalin nanti. Btw i need a new shoes/sandal lah! Yang seperti berpijak diatas kapas. :p Tapi dah carik kat scholl, clarks, hush pupies, crocs, primewara, ahhhhhhhh semua tak berkenan okay? Aku ni bukan jenis cerewet pun nak beli, tapi memang tak berkenan langsung. Semua design buruk2 -_- Yang untuk ibu2 mengandung semua design nenek2, apakah? Tapi tadi ada ternampak sandal kat hush puppies, dah nak beli, tapi bila fikir2 balik mcm tinggi sgt pulak. Tak sesuai la pulak, takut tersadung ke apa. Buat naya je.


Hah, tadi ada beli a few barang baby jugak.. :p Haha. Kira dah 60% complete. Another 40% mcm toileteries, botol susu, pampers, and barang2 remeh lain tu je yang belum beli. Takpe, nanti ajak Wan beli :p Tapiiiiiiiiiiiiii untuk mummy nya yillek. Takde beli lagi. Haha. Tak jumpa2 duit sekampit lagi ni -_-' huh! :s Ada 11minggu lagi. Tapi 11minggu tu sekejap je kan? Buatnya terberanak awal, oh em ji.. :p


Sekarang ni, seluar memang dah takleh nak kancing :p And memang selesa pakai seluar yang bertali or tak mencengkam. Patutla, org pregnant suka pakai dress, sekarang baru aku tahu reasonnya. Dulu aku fikir sesaje nak ngada2 bajet nak tunjuk kau mengandung la begitu. Haha. Tapi hakikat sebenarnya, mcm tu lebih selesa. Bukan nak mengedik. So kesimpulannya jangan memandai buat andaian :p Haha.

No comments:

.