img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Friday, December 9, 2011

Moody.

Perut aku rasa nak pecah. Perut dahla senak, mengeras, baby gerak sana sini semualah lepastu aku bantai makan lagi. Hahaha. Walaupun hakikatnya, nafsu makan aku dah tak boleh makan banyak2 mcm early pregnant. Biasalah tengah sedih kena la makan bebanyak, boleh mcm tu? Aku rasa perut aku dah jatuh la.. Haha sesuka je, padahal aku taktahu pun perut jatuh tu mcm mana. Dahtu, aku paranoid yang kot2 water bag aku dah leaking. Sebab aku asyik nak terkencing je.. Kadang2 tu mcm fedup, rasa nak pakai diapers orang dewasa je, sebab malas la nak ulang alik. Lagi2 beberapa hari ni, memang tiap kali baby gerak tu haaaa rasa sgt menekan pundi kencing aku, nasib baik pakai pantyliner, kalau terkeluar sikit kencing tu boleh la tukar pantyliner je. Kahkahkah. Jijik.


Aku rasa mcm aku nak terberanak awal la -..- Hahaha. Aku taknak kena induced! Gila menahan sakit, 1 jam 1cm baru bukak, 10cm? Kena tunggu 10jam!! Walaupun hakikatnya, kalau bersalin anak sulung, contraction akan berlaku in between 12jam-24jam. Gila lama menahan sakit kan? Kan? Aku taknak amek epidural! Aku taknak forcep/vacum/c-zer! Aku nak bersalin normal. Cepat baik cepat sihat. Tapi aku taknak koyak banyak. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Okay aku akan pastikan bontot aku tak bergerak time push. Aku takut kena jahit kat episotomy :( Tapi lagi elok, kena amalkan sapu minyak zaitun from 35weeks sampailah edd.. pasal apa ntah? Melicinkan kot. Kena wat exercise kemut2 jugak. Haha mcm merapu.


Stress! Aku nak tengok cd scan anak aku.. Tapi malangnya, pc ni.. adoilah... dahlah laptop pun buat hal. Nak transfer gambar2 dari handset, usb lak tak function. Stress okay! Tadi siang panas, plan nak basuh comforter and sarung bantal baby ni semua, tapi apakan daya.. perut aku kejap2 keras, selang beberapa minit. Aku dah cuak gegila kot2 terberanak tadi. Lepastu aku fikir2, oh maybe ni sebab pagi2 tadi aku berjalan kaki pergi beli nasi lemak, maybe sebab tu jadi mcm tu. Tapi ni tadi malam, baru balik pasar malam, still jalan kaki je. Hahaha. Aku dah malas nak layan perut keras2 ni, so gagahkan jugak berjalan. Katanya kalau banyak berjalan senang nak bersalin kan. Rasa seluruh perut tu keras, and macam baby tu nak keluar sgt kat perut. Haha padahal tempat keluar bukan kat perut. :(


Oh ye, strechmark! Haa, ni baru perasan. Kat tetek tetiba berstrecth mark pulak. Apa kejadah ntah, patutnya kat perut kan? Kahkah. Perut aku memang gatal. Tapi aku sgt behave, so takde strechmark. Huahua. Kau mampu 8bulan lebih tapi takde strecth mark kat perut pun? Haha dulu ada sikit, tapi aku cepat2 sapu2 lotion semua then kalau nak garu tu, aku takdela garu beria, aku usap2 je. Hikhik. Padahal perut je pun kan? Bukan ada sesape nampak. Lantak la apa pun nak jadi :p Tapi............ part leher hitam, ketiak hitam, and celah2 semua tu hitam aku tak dapat nak elak.. Buruk yang sgt2. Haha kira kalau orang nak rogol aku ke apa, tengok mesti nafsu mati sebab sgt buruk. Eh tapi Wan bernafsu je? Kahkahkah! Harap2 lepas bersalin semua pun akan hilang. Orang tua2 cakap, kalau pregnant baby girl memang semua akan hitam. Wahhh baby girl kah? Haha yela yela.. Tak kisahla kenit ni boy ke girl ke.. Redha je.. Lagi 1, perut aku kalau tengok dari depan macam kecik je, kena tengok dari tepi... baru besar.. Kalau mcm ni pun, katanya mengandung anak perempuan. Ehhe.



Sakitttttttttttttttttttt!

No comments:

.