img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Wednesday, January 25, 2012

Sehari lagi.

Tengok ticker kat sebelah -----------> 1 day to go :p Hehe. Tapi still tak bersalin lagi ni. Rileks-rileks je. Haha. Tak rasa sakit punnnnnnnnnnnnnn. Bila la agaknya dragon princess ni nak keluar ?? :s


Disebabkan air ketuban adalah okay, hearbeat baby pun okay, semua pun okay, doc cakap boleh la kasi can keluar lewat sikit. Lewat 3-4 hari camtu. Tapi lepas tu, kalau tak keluar jugak kena induced lah jawabnya. Auwww menakutkan :s And kalau dah di induced, still lembuffffff jugak nak keluar, kena la caeseran. Esok kena jumpa doc lagi, tapi aku mcm takmo pergi kalau tak sakit :p Hahaha. Takut la kang doc tu tetiba mengada-ngada. Tak pepasal kena tahan kat wad :p


A day before checkup, aku rasa mcm water bag aku leaking. Hehe. Tapi alhamdulilah, takde apa-apa sebenarnya. Perasaan aku je :p Risau terover. Tapi serius ohh aku rasa mcm panty liner aku basah :/ Tapi bila fikir-fikir balik, maybe basah sebab aku asyikla ulang alik ke toilet kan.. kang dah akhir-akhir ni kadar membuang tu tak boleh nak dibendung :p Hahaha. Jijik :?


Btw, time scan semalam adalah sakit. Tak tahu la kenapa. Nak kata kena tonyoh-tonyoh takdela. Maybe sebab doc tu suka fokus kat kaki je. Haha dia suka tengok baby tendang-tendang. Boleh? Taktahu sakitnyaa time baby tendang :( Ruang dah sempit, so kalau baby moving tu.. senak jugaklaa. :( Lagi-lagi kalau mengeras. Time buat ctg lak, dapat la dgr heartbeat baby. Menakutkan je :p Haha, Lagi-lagi time baby bergerak, memang mcm bunyi mesin rosak je aku dengar. Hahaha. Bosan je time buat ctg tu, lama jugak laa -_-


Since aku ni kuat berjalan, doc cakap baby aku jadi aktif. And insyallah time deliver takkan rasa pain sgt.  Haha tapi tetap je lambat bersalin :s Kalau kuar lambat-lambat, then langsung tak sakitt, haaa emak redha je nakkkk oi kalau camtu :')  Tapi mana ada bersalin tak sakit kan? Huuuuuuuuuuuuuuu~ And tiap kali jumpa doc, perkara yang selaluuuuuuuuuuuuuu je disebut adalah.. 'u still muat pakai jeans, perut u kecik laahh' Haha, aku taktahu la perli ke apa, tak bagi pakai jeans ke apa, tapi ada aku kisah? :p Hehehe.



Oleh kerana aku tak sakit apa-apa, or takde tanda nak bersalin pun, Wan tak jadi cuti :( Hehe. Tapi aku okay je. Tak kisah pun. And kalau aku tetiba sakit jap-jap lagi... Abah Wan ada, so boleh je hantar pergi hospital. So no big deal. Plus, kalau sakit pun, ambik masa jugak nak bersalin, bukannya sakit terus keluar baby kan. Aku tak risau sgt pasal tu.  Lagi-lagi 1st baby, selalunya amek masa sampai 10jam kan before deliver. 




Malam Chinese New Year 
Selumber je naik Genting, padahal dah 39weeks :p 
Sekarang ni, taksuka tengok muka sendiri, rasa mcm buruk je. Haha. Rasa mcm semua pun kembang. 
Kononnya, kalau naik Genting, pressure tinggi, so baby akan keluar cepat. Tapi non adalah. Hehe. Pepandai buat theory sendiri.  

















5 comments:

Aty Fared said...

sehari lagi..!!!! peergghh...nebes sangat kot..neway...bace macam relaks jer..suker..hope tenang sampai biler mase nyer nanti key..doakan segale dipermudahkan..amin..:)

izla said...

dahsyat la..tinggal sehari lagi tapi still leh gi genting :)

Mimy Hamid said...

kita serupa...baby masih tak mo keluar la..hihi..takpe biarkan dia suka mengeliat dalam perut...paranoid gak asik terkencing ingat leacking ke...fikiran je tu

amal said...

hehehe sukanya baby duk dalam perut ekk.. tak kisahla induce ke, sakit normal ke, yg penting selamat semuanya! :)

Kami said...

same lah kite.... =)

.