img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Saturday, March 24, 2012

Kereta sorong.

Hari ni Ayra dapat stroller :) Tetiba je mendapat. Wah rezeki kau nak, walaupun bukanlah stroler yang riburiban tu.. tapi tetap la aku bersyukur. Bau kedai lagi... tapi tulaa, kenapa tak colour hitam? Haha hitam baru la sexy~ Orang dah bagi, lagi nak macam-macam, pang karang :p Haha ni tengah tunggu carseat pulak, ntah bila Ucu aku nak bagi. Kahkahkah. Gila tak malu mama ni mengharap orang :p Huahua. Over.


Sekarang ni, Ayra adalah baby terkecik dalam family. Yang tua sikit dari Ayra anak PakcikMakcik aku, still baby lagi.. 5bulan. Besar dari tu pulak, anak Ucu aku, setahun. Hehe. Yang lelain semua dah sekolah2. Dah besar. Haha kiranya, Ayra ada pakcik-pakcik yg umur lebih kurang dia je la. Bila dah besar nanti, umur sebaya je tapi pangkat la beza. Family aku kan adalah ramai lelaki, bila Ayra adalah perempuan.. semua jadi excited. Hihi. Sebab tu dulu aku mcm konpiden je anak aku pun lelaki. Sekali eh? Gegirl pulak :p


Anak pakcikmakcik aku yg 5bulan tu, dah tak pakai mitten, pakai stokin je lagi. Barut pun tak pakai dah. So aku tanya la mak aku, Ayra ni nak pakaikan sarung tangan/kaki sampai bila, nak pakai barut sampai bila.. mak aku cakap, pakai sampai dia nak dekat setahun. Stokin tu pakai lama sikit, sarung tangan tu nanti 8 9 bulan baru takyah pakai, barut lak bila dah tak muat, selagi muat pakaikan je. Haha. Tapi namanya aku, mestila aku persoalkan, siap cakap CikSu tu Naqib baru 5bulan dah semua tak pakai.. okay je baby dia :p Lagipun Nurul ada baca kat internet, kalau baby pakai sarung tangan nanti dia susah nak belajar pegang-pegang semua. Haha, angin je mak aku dgr aku cakap mcm tu, dia balas, dulu adik-adik kau tu pakai je sarung tangan barut semua sampai besar, takdela pulak dorang tak pandai memegang, ni nak pakaikan sebab taknak kuku tu kena muka, nanti muka calar, kesian la baby. Haha malas nak melawan. Ikut jela cakap orang tua kan :)


Eh dah pukul 5? Masa utk mandikan dia~ Hewhew. Ayra tak menangis bila mandi, dia rileks je duduk dalam air. Senang nak mandikan. Plus, kulit dia takdela jenis sensitip ke apa, aku mandikan pakai sabun Anakku tu je, takde pakai sabun memahal pun. Hihi. Yang penting anak mama bersih dan wangi :)

No comments:

.