img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Friday, March 2, 2012

Pregnant.

Aku tak tahu bila aku pregnant. Bila period lewat, still buat taktahu. Haha. Tapi asyik cakap, ada baby dalam perut ni.. walaupun aku tak buat upt. Lepas buat upt, +ve, aku terus macam .......... blank. Hahaha. Cuak, takut, and bla bla. Semua pun ada.  Nak pergi klinik pun aku takut, buatnya kalau cek eh tetiba doctor cakap takde papepun dalam tu. Hahaha kan dah macam apa je? Serius aku amek masa nak pergi ke klinik. Padahal nak confirmkan je pun. Aku dok bayangkan, nanti doctor pergi cek dia seluk ke apa kat bawah tu. Maluuuuuu. So aku taknak. Wan pun cakap, bukan nya doktor buat apa-apa, pergilah cek, cek jela. Padahal bila jumpa doktor, dia scan perut je. :/ HAHAH. Apa ke bengongnya lah time tu. Time scan tu dah 10weeks. Lepas scan terus pergi TS tengok movie :p Hahaha. Tapi odw tu, terpaksa jugak la berhenti tepi jalan sebab aku nak muntah :p


Ni masa lepas scan. Muka aku masal awal-awal pregnant. Haha serius buruk. Sebab tima awal-awal tu, muka aku macam mengelupas, kering and yada-yada. Langsung tak berseri. Berseri ke selama ni? Ahaha.


Masuk trimester kedua, aku jadi cepat penat, mengah, sakit belakang, sakit itu ini. Muntah-muntah lak cuma kekadang. Tapi still boleh je nak berjalan ke sana ke sini. Haha. Dasar suka berjalan :p Bila berjalan hilang terus sakit semua :pp Nothing much masa ni. Macam biasa je.


Trimester ketiga, baru start nak beli barang baby. HAHA. Orang lain semua sibuk beli awal-awal. Aku? Time nak terberanak baru terhegeh-hegeh. Hehe. Tapi takdehal la, aku still cargas je. Berjalan pun takdehal. Kan certain orang, masuk je bulan ke-7 langsung dah tak larat nak buat itu ini, nasib baik aku tak macam tu. Still berdaya. 2 hari sebelum edd pun aku still boleh bersukaria kat Genting. :p Haha. Tak pernah dibuat orang lain. Lepastu sehari sebelum beranak pun, aku keluar jugak. Pergi Semenyih. Haha. Balik malam tu, perut keras. Ingatkan sebab penat. Sekali esok paginya, haa air ketuban pecah. Maksudnya yang sakit malam tu perut keras macam apa je tu tanda-tanda nak bersalin rupanya. Aku je yang taktahu :p Haha. 



Pengalaman tetiap orang berbeza. Aku rasa tempoh 9bulan aku mengandung, 40minggu tu baby tak banyak ragam. Semua pun nice je. Aku pun takde mengidam itu ini. Cuma dari sega emosi, haaaaaaaaaa aku rasa sangat mcm apa je. Haha. Asyik nak emo je. Asyik nak gaduh je dengan Wan. Kahkah! Semua mcm tak kena :s Ada sampai kes sentap aku takmo balik rumah pun ada. Huahuahua. Mengada sangat. 


Aku sakit nak beranak, ni kerja Wan rupanya? Amek-amek gambar. Ceh! Haha. 











No comments:

.