img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Wednesday, April 18, 2012

Morning :)

Malam tadi pukul 11 dah colapsed :p Hehe! Tapi tulah taktau apa kena dengan Ayra, 3kali dah dia terbangun, maksud terbangun disini ialah dengan tiba-tiba dia merengek. Terkejut mungkin? Hish, kesudahnya aku bangun je terus ni, malas nak tidur dah. Tapi taktau la jap-jap lagi mata aku mengantuk lagi? Haha.


Apa yang aku perasaan dengan Ayra ni kan, dia lebih menggunakan tangan kiri. Pegang apa-apa, guna tangan kiri, masukkan tangan dalam mulut pun kiri. Tangan kanan dia rileks je. Mencakar-cakar muka pun kiri. Haha. Apakah? Petanda dia akan kidal? Haha. Makbapak dia kidal, tapi kidal bukan nya diwarisi kan? Kidal tu takde kena mengena dengan family kan? Hehe! Ntahlaaa. Suka hati kau lah nak, mak tak kisah. Jangan kau makan guna tangan kiri jugak dah la. Hiks.


Lagi satu, Ayra ni kalau dengan orang yang dia tak biasa, susah gila nak senyum/ketawa. Buat muka pelik je. Huahua. Tapi kalau dengan orang yang dia dah biasa/selalu tengok, baru agah sikit dah mengekek ketawa. Haha. Lelagi kalau aku yang agah, lagi lah over je dia ketawa. Haha. Padahal aku bukan agah dia pun sebenarnya, tapi dia perasan. Haha! Tengok Ayra ketawa kelakar.comel kot, alaa semua baby kalau ketawa memang comel kan... sebab takde gigi heeee.


Kalau dia nampak botol susu pun dia dah suka. Dia macam dah cam tu botol dia. Pernah aku amek botol susu adik aku, sesaje tunjuk kat dia, dia memang pandang bodoh-bodoh je. Amek botol dia, terus beria.. kaki tangan semua terangkat. Hobi dia menendang-nendang. Anw, aku rasa macam nak beli botol susu baru lah untuk dia. Haha, aku dah bosan tengok botol TommeeTippee tu, putih kosong je. Aku nak carik botol yang ada gambar kartun lak. Baru la kiut. Hehe! Penting ke nak kiut kat sini sebenarnya? -____- Penting! Untuk kepuasan nafsu serakah mak dia ni ha. Huahua. :p


Kalau letak kat tilam lak kan, kejap je dia dah melurut ke bawah. Huh! Kalau kita pegang dia pulak, dia suka main-main dengan kaki dia tu, penat mak kau ni. Melonjak-lonjak. T__T Sekarang terasa gila dia dah berat. Haha. Jap lagi tumbuh otot-otot, terus mak dia boleh masuk pertandingan bina badan. Hehe! :p


Ramai orang yang aku jumpa, mostly cakap Ayra ni bila dah besar nanti akan tinggi orangnya. Tang mana yang dorang nampak tinggi pun aku taktahulah, tapi biasalah orang tua kan banyak pengalaman. So kita yekan aje.. Kalau tinggi pun, memang ikut bapak dia lah kan. Hehe ikut aku dah sah-sah kemetot, 158cm :p Bapak nya, kalau kat mana-mana pun aku tak risau la akan hilang ke apa, kalau dia jalan 500m kat depan pun aku boleh nampak dia dicelahan manusia semua. Sebab dah sah-sah dia je yang akan nampak kepala. Haha.


Aku taktau la Ayra ni ikut muka siapa. Nak kata muka Wan, macam takde, muka aku pun takde. Kulit pun taktahulah ikut siapa. Haha. Tapi mak aku cakap mata Ayra macam Wan, eh? Ntahlaaaaa. Tunggu jela dia besar, baru tau ikut siapa-siapa. Muka sendiri lagi syiokkk kan.. Tapi orang cakap, anak perempuan elok ikut muka bapak, baru sejukkkkkkk. Apa yang sejuk pun tak dapat dipastikan.


Eh dah subuh? Hehe. Tapi aku bukan boleh sembahyang pun. Haih........ Hah! Lepas bersalin ni, period aku memang heavy flow. Sangat banyak okay. -___- Aku pun pelik. Hehe.


Last, ditempek dengan gambar Ayra. Haha wajibalghunah letak gambar anak :p


Haha! Baju lain seluar lain. Baru lah style kan. Miahaha.
Baju tu seluar dia pendek. Tapi  disebabkan hujan, sejuk tu aku amek seluar panjang kasi dia pakai.

Kalau pakai baju oren, seluar biru, stoking hijau pun takpe. Kaler blok katanya. :p



1 comment:

Mimy Hamid said...

akak tgk muka awak la..hehe boolat mata

.