img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Wednesday, April 18, 2012

Rutin Harian.

Pagi-pagi bangun dalam pukul 10am. Hehe! Tak menentu sangatlah bangun pukul berapa, ikut jam loceng Ayra. Dia bangun aku kena la bangun jugak. Tapi selalunya budak kecik tu bangun pukul 9 or 10...


Main-main dulu, golek-golek. Then aku bukakkan dia baju segala. Dia suka sangat kalau macam tu, haha. Pakai diapers je. Sementara tu, aku sediakan air nak mandikan dia, sediakan itu ini, masak nasi, basuh baju (campak baju semua dalam mesin je pun :p )


Setel tu, mandikan Ayra, bagi susu, main-main jap, and dia tidur lagi. Hehe. So amek masa time dia tidur tu untuk jemur baju segala. Basuh pinggan mangkuk apa kejadah semua dalam sinki.


Then mandi. Wangi-wangi. Eh Ayra dah bangun? Haha.


Biarkan dia atas tilam, bagi tengok tv.. Aku? Aku makan la apa lagi. Hehe. Ayra ni tengok orang makan, mulut sibuk je nak jugak. Haih macam dah tahu-tahu je apa itu makanan. Eheehe.

Dalam pukul 2, tidurkan dia. Sementara dia tidur tu, layan tv. Cinta indon, cite pilipin, kartun ke apa ke. Haha. Sesambil tu online. Ah online memang 24jam, malas aku nak off-off, aku on je.. tapi bukan menghadap sangat. Time ni, lipat baju yang semalam punya. Setel lipat semua, baru nak baring, tengok atas katil dah bulat bijik mata T___T Haha.


Dia selalunya pukul 5 baru akan bangun, so bangun tu main-main jap, mandikan. Lepas mandi, bagi susu, tetiba eh dah tidur pulak -___- Hehe! Pukul 7 aku kejut dia, taknak la dia biasa tidur time maghrib ni kan, apa terjadi aku akan kacau sampai dia bangun. Miahaha.


Dalam pukul 8, sebab dah terlampau mengantuk.. kasi can jelah dia tidur. Haha. So dia tidur sampai pukul 10pm..  Bangun, tukar diapers, bagi susu, borak-borak ke apa, dalam pukul 11 lebih ke 12 tidur.


Tidur pukul 12 tu, subuh baru bangun. Haha! Seronok :') Tapi kadang-kadang tu, ada la jugak kena bangun sekali dua kali. Tapi semalam ntah apa tak kena, tetiba dia bangun 3kali kot, bangun merengek..... Wuaaa so skeri tau! :p Bila dah besar ni, memang takdela macam awal-awal dulu, aku kena berjaga sepanjang malam ke apa semua tu takde dah. Alhamdulilah. Orang cakap, baby dalam pantang memang mencabar sikit nak dijaga, bila dah habis pantang baru tidur dia akan okay. Mengikut pengalaman aku ni, betul la tu kot, taktau la orang lain pulak.





Nampak macam senang je, macam tak penat! Tapi sebenarnya penat sangat. Nak tak nak, tanggunjawab, anak tu amanah Allah kan? Selagi aku mampu, aku akan try buat yang terbaik. Insyallah.


Tapi bila dah jadi emak ni, kekuatan extra tu tetiba datang kan? Haha. Magik sangat, walau letih macam mana pun, tetap mampu nak tersenyum :')










No comments:

.