img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Friday, May 25, 2012

Empat bulan.

Esok 26hb, dah nak masuk 4bulan. Tapi rasa macam baru minggu lepas bersalin. Ekekeke~


Ayra masih belum boleh meniarap dengan hebat, pernah sekali je dia berjaya meniarap. Tapi kalau kita tiarapkan dia, dia dah boleh menelentang sendiri.


Mak aku cakap, takyah la stress-stress pasal tu, bila dah masanya dia akan meniarap jugak. Tapi kalau dah 6 7 bulan pun masih tak meniarap, ha yang tu wajiblah kena jumpa doktor, cek kot ada apa-apa ke kan. 


Lagi pasal Ayra, haaa rambut dah tumbuh 1cm kot? Haha! Dua minggu lepas kan buat kenduri kahwin (haha kenduri kahwin??) untuk kanak-kanak ni, sehari lepastu, terus cukur kasi botak. Sebab masa time cukur jambul tu, ustazah tu tak cukur habis. Hehe~ Padahal sebelum tu pun rambut nya bukan ada sangat. Adeh~ Tapi orang cakap ada ke takde, rambut tu kan kotor ke apa ntah, so kena buang jugak. Tapi aku suka la dengar lagu masa cukur jambul ke marhaban? ntah, sedih dan syahdu. Termengalir air mata daku~ Kihkih.


Lepas ni, plan nak menyunatkan pulak. Haha~ Dah 4bulan belum bersunat lagi. Adeh. Sebenarnya aku takut. Aku lak yang takut apakes? :p Aku takut kalau kat klinik tu nanti, time nak potong tu, sekali doktor tu suruh aku pegang Ayra supaya tak bergerak. Haha boleh pengsan la kalau camtu. Mak aku memang dah surender awal-awal. Dia lagi pentakut. Kihikih. Tahu tak, masa nak bersalin kan aku dulu, sebab nampak darah sendiri.. dia boleh pengsan dalam LR? Haha! Nasib baik aku tak lemas dalam perut :p


Kalau Wan lak, sama je. Dia pun takut. Haha! Masa aku bersalin dulu tu, memangla dia ada dalam LR, tapi muka cuak~ Kihkih. Urut aku pun alahai macam tak makan nasi seminggu. Haha. Ampun sayang~ Masa doktor suruh potong tali pusat, er ke uri?  ntah lupa, lagi la tak boleh bla, adeh! Kelakar. Doktor tu gelak-gelak je. Kerja dekat hospital pun takut darah? Haha tak faham aku. Tapi yelah, dia kan bahagian IT, takde kena mengena dengan itu semua.


Tapi sebenarnya, ada je nurse yang boleh pegang kan. Hehe! Even masa cucuk monthly pun nurse yang pegangkan. Aku tak pernah. Aku is takut sangat. Kahkah~ Macam mana aku boleh bersalin pun aku tak tahula :p



Apa-apa pun, kena jugak sunat kanak-kanak ni secepat mungkin. Baru la anak dara~ Ekekeke. ;)


Ayra 1months++, tarikh kamera tu tak betul. Abaikan.




Ayra sekarang, hari ni. 

Cepatnya masa berlalu, pejam celik pejam celik, dah nak sekolah dah nanti.
Lepastu dah pandai nak berboipren-boipren. Tapi nasib la kamu kenit, mesti tak boleh nak berboipren2 masa sekolah, ur daddy is tak fun, garang~ Hahaha! :p




Yay! Esok ada kenduri kahwin, nak makan nasi minyak!! Kahkah. Last makan nasi minyak masa hari ke-2 bersalin, tak ingat aku ada sentuh ke tak, haha pantang kan~  Makan sikit jekot?. Breakfast hari pertama bersalin adalah nasi lemak, kau mampu? Haha! Hebat kan cara aku berpantang. Sigh* Kalau makan yang betul-betul masa err lupa lah? Tapi time cite ombak rindu tengah hot kat pawagam. Kehkeh~ 









No comments:

.