img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Monday, June 18, 2012

Pulau Pandan Jauh ke Tengah.

Last aku jejak kaki ke Pangkor masa tahun 2006. Sekarang dah 2012. Hehe. 6 tahun :p Selalu pergi Teluk Batik je, paling-paling pun sampai Jeti Lumut tu je ha.. hehe.

Jadinya weekend lepas, marilah kita ke pulau :p Benci naik feri, sebab aku adalah mabuk laut. Haha, tak fun langsung, dalam feri aku tak boleh nak bercakap, kalau bercakap aku jadi nak muntah, makanya kena pura-pura tidur/pejam mata. Hehe, orang lain seronok je tengok laut. Sigh*

Sampai-sampai Pangkor, tak sewa kereta pun, naik je van pink tu.. bawak sampai dekat Puteri Bayu, Pasir Bogak. Setel check in segala, rehat-rehat, petang sikit baru jalan-jalan tepi laut :p Hehe, tapi tak de nya nak tunggu sunset ke apa, sebab Ayra kecik kan, maghrib-maghrib camtu tak berani aku bawak keluar, kang kena sampuk jin laut lak. *khurafat* Haha! Tapi biasalah maghrib setan berkeliaran kan..

Ayra adalah sangat batak :p Kahkah. Asyik potpetpotpet je mulut dia, pantang kita cuit sikit dah mengekek-ngekek. Macam tahu-tahu je orang bawak dia berjalan-jalan.

Malam keluar makan.Takde la keluar mana pun, area situ-situ je. Jalan kaki 5minit tak sampai :p Hehe. Order la ikan, ayam, sayur, bla bla... harga serius murah! Terkejut sikit, sebab aku pernah makan ala-ala je... sampai 4ratus..kat kedai biasa pulak tu.. Ni lak kat tempat pelancongan, so aku bajet cam mahal lah kan..

Tapi time makan tu mencabar sikit, sebab Ayra dah stat hokhekhokhek.. mengantuk. Grr. Setel je makan, terus balik bilik. Elok sampai bilik, ketawa lak? Adeh anak...... Tapi kan, dalam pukul 12 lebih camtu, tetiba Ayra terkejut dan meraung, scary je aku! Hehe. Aku memang ada standby bawak air yassin, so lap-lap fuh fuh sikit, alhamdulilah okay. And dia tidur sampai ke pagi, alhamdulilah....

Hari ahad,pagi-pagi bangun breakfast, pastu mandi laut.Then ada la jalan-jalan sikit, Pukul 2pm, checkout..... Kat jeti gila ramai orang beratur nak naik feri. Grrr. Last-last pukul 4 baru sampai Lumut. Dah kat sana, pusing-pusing beli barang sikit.

Setel kat situ, gerak balik.

Tapi dah odw tu, tiba-tiba plan berubah. Nak singgah rumah nenek aku lak kat Sabak Bernam. Kesudahnya, pukul 10pm baru sampai rumah. Si kecik tu, dari naik kereta kat rumah nenek aku sampai la dah nak simpang masuk rumah baru bangun. Haha! Kebas peha tangan segala. Nak carseat~~~ wah! :p

Tamat dah cerita percutian ke pulau. Haha. Sekejap je, 2hari1malam.
Sekian.

1 comment:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

takde gambar ke.. nak jugak tengok Ayra yang "batak" tu.. hehee