img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Monday, October 29, 2012

Tiada tajuk.

Aku takde la obses dengan homemade solid food. Aku bagi je anak aku makan cerelac kalau aku malas.  Lagipun anak aku tu dah besar, dah boleh makan makanan yang macam kita orang besar ni, cuma takde la  nak letak perasa over-over secukup rasa.. dah ada gigi pulak tu, lagi senang, takperlu nak blender2.. Tak mencabar la kalau dah ada gigi kalau tak digunakan untuk mengunyah.. :-P Gigi tu bukan untuk mengigit orang eh budak kecit oi.. eh eh aku gerun kadang-kadang time budak tu tidur, bunyik macam dia main-main gigi.. haha risau je kalau-kalau dia termakan gigi kotla gigi tu terpatah.. HAHA over punya imaginasi.


Tapi kan kan kan, bila orang suap benda yang bukan-bukan kat anak aku.. aku rasa sakit hati? Haha! Benda bukan-bukan tu macam keropok la, gula-gula la, itu la... air itu la ini la.. haha! Kira makanan yang kurengg sesuai dengan baby.. Why eh? Kalau sekadar rasa-rasa tu okay lagi la kot, tapi ni bagi betul-betul punya bagi. haha terasa panas pulak hati ni :P Aku mesti akan cakap, "ayra kecik lagi la.. tunggu dia besar sikit nanti lah.. " Haha! Pastu mesti tukang suap akan cakap " boleh je ni, budak ni bukan kecik sangat pun lagi.. " Fine lah~ 


Aku tak sangka aku jadi camtu. Aku ingat aku emak yang cool. Huahua cool bongok-bongok. Tak, maksud aku, aku ingat aku jenis tak kisah orang nak sumbat kat mulut anak aku apa pun. Sebab......... dulu aku heran bila orang lain komplen-komplen anak kena suap itu ini.. dalam hati aku siap cakap.. "alah kau dulu pun makan tu jugak, takyah nak over la.. poyo lebih.. yadayada.."  wahaha keji kan perangai aku? Yes aku memang keji.. :/ Dah kena batang hidung sendiri, baru ku tahu. Hihi. Boooo untuk diri sendiri~ :-~


Dah dah, luahan keemak-emakkan pulak :-p


Eh tahu tak, pada usia sembilan bulan.. anak dara aku tu dah boleh menapak dua tiga langkah. HAHA mak bangga :3 <--- hidung kembang. Hihi. Padahal baru menapak, berjalan macam orang mabuk dua tiga langkah.. kikiki.. kena buat latih tubi (erkk latih tubi??) dengan giat, insyallah dah boleh terkedek-kedek pasni berjalan. Haha, tapi kena lebih alert, sebab nak belajar berjalan ni kan konfirm asyik terjatuh-jatuh. (amekaw large fonts bold pulak lagi, padahal baru menapak dua langkah T_T bukan berjalan, haha tak kira nak banggaaaaaaaaaa jugak!!)


Habis jelita la kunun kikiki hidung camni, bila anak berjalan tambah extra kembang lagi :3 huahuahua.. eh mengutuk diri sendiri, vengong.  






To Encik Ridzuan : Kasut converse satu pelis.. taknak lah Ayra pakai kasut bunga-bunga apa semua.. Haha! Apa kau ingat encik bapak adalah pengecop duit bergerak? "takpela ra, tunggu ibu habis belajar nanti lah, ibu kerja.. baru beli kasut" <-- ayat mintak kasihan. WAHAHAH! Beli kasut murah je pun puih! Macam nak beli kasut 10ribu.. hihi drama tv3.. :D nak lagi tragik cakap sambil menitiskan air mata. ahahahaha!! drama queen sangat. :-S Nak jadi pelakon tu lah tak cukup pakej, even extra pun tak dapat.. T_T




























No comments:

.