img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Wednesday, December 5, 2012

Sesuatu.

Seminggu ni, tiap kali dengar azan, subuh terutamanya..... hati rasa sebak sangat. Iye aku menangis dengar azan. Aku taktahu kenapa. Dengan orang mengaji time sebelum azan tu kan, pastu dengar lagi tazkirah semua.. Sayu. Rumah aku ni tepi surau je pun. Sebelum-sebelum takde rasa apa-apa, tapi tulah kebelakangan ni...


Rasa macam banyak nya dosa aku.
Rasa macam teruk nya aku.
Rasa bersalah sangat-sangat.


Berubah jadi lebih baik. Siapa taknak kan?
Aku nak perbaiki diri aku. Yang jahil ni.
Tapi, ntahlah.
Taktahu nak cakap camna.


Hidup dalam keberkatan Allah.
Hidup sederhana, tapi bahagia.
Tak guna harta banyak tapi jiwa tak tenteram.


Kadang tu rasa macam ah biarlah aku muda lagi, rileks rileks jela.
Nanti dah umur 40 lebih bertaubat lah, time tu tumpukan kat ibadah semua. Teruk kan?
Padahal mati tu anytime, boleh jadi lepas aku taip ni Allah nak tarik nyawa aku.


Aku harap 2013 akan datang nanti bawak lebih banyak kebaikan. Insyallah. Dan segala perkara yang tak dapat disempurnkan tahun ni, dapat disempurnakan tahun depan. Allah maha mengetahui. Tapi Allah cuma akan bantu hambanya kalau ada usaha kan. Kalau takde usaha, tak guna. Cakap aje lebat.


Perlahan-lahan.

















.