img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Wednesday, January 29, 2014

Masalah negara : Buncit.

Nak kempiskan perut. Tak dapat banyak, sikit pun jadilah. Makin teruk sangat sekarang ni. Hahahahah.. ni lah padahnya, suka sangat makan sebelum tidur. tengah-tengah malam wajib makan nasi bertambah baru boleh tidur dengan klimaks :P kekeeke.. buruk perangai. Setakat hari ni, dah seminggu dah berusaha taknak makan sebelum tidur (tapi ada satu hari tu tertewas, sebab ada nasi lemak sebungkus cam sayang lak kalau dibiarkan kahkahkah). Makan sebelum tidur jela, makan yang lain-lain tetap. Takde istilah diet. 


Mana boleh kot tak makan nasi. Makan nasi tetap jela macam biasa, lunch, dinner. Makan tengah malam, no no no. Moga istiqomah.. alaaaa tak mati laaa kalau tak makan tengah malam tu. Kan? Siang kan dah melantak macam bela jin. :P 


I dulu-dulu pun takdela kurus, kategori biasa-biasa je, berat 45kg-48kg. Kira ngam la dengan tinggi yang tak berapa tinggi ni. huhua. I takpernah la kuruss sangat-sangat. Lepas bersalin berat turun 48kg, pastu naik 50kg, pastu 52kg.. pastu 53kg.. HAHAHAA.. kenapa ntah tak reti nak turun-turun.. makin lama makin naik :P


Tapi part berat tu i takdela nak amek port sangat, yang buat i rasa macam errrr.. tetiba rasa perut macam dah mengandung ni apahal??? Tu yang i rasa i kena ubah tebiat makan sebelum tidur, tu la kot penyebab kebuncitan ini semua.. huahua.. Takyah nak promote bengkung apa semua. I ada PB, tapi tak pakai pun. 


Raya 2012 - rasa badan dah okay tak buncit.

Raya 2013 - pun rasa buncit manja-manja je.


Beberapa  bulan yang lepas, still rasa konpiden je pakai kebaya pun.

 Sekarang??????


Buncit.yang ketara. Tak seksi langsung. Walaupun orang selalu cakap buncit tu seksi.. arggh tipu!


 
Peha 2010. Sekarang tak dapek ah camni.. peha tak jadi masalah sangat nak kembang pun, yang buat tension peruttttt kedepannnnnnnn!




Dah tu je nak mengadu. Nak perut kempis dengan tak makan tengah malam je. Excerise apa semua tak nak buat. Boleh? :P Huahua. Dahla, maghrib dah ni. Jangan lupa solat. Assalamualaikum. :D kikiki #perempuan dibawah lindungan kaabah.


8 comments:

ieza ashaari said...

masalah negara sama r.. selalu pandang cermin, sedapkan hati sendiri. apa mau kisah, laki sayang.. hahaha..

NinaAz said...

makan nasik tu wajib. hehe. cuma, nina makan sekali sehari jea. time lunch. malam memang elakkan. dan alhamdulillah. berjaya elakkan mkn nasik malam ;)

NinaAz said...

sy tercari2 gadget follower sis. xd le pulok. heee

jaja_NorLiza said...

eh buncit ker?? x la sgt kot...still maintain lagi....
nak lawan buncit akak tak??? muahahahha...

Fifi Nadhrah said...

fifi lagi buncit sekarang!! huwarghh.. berat bertingket2..

Manja Anakku said...

salam. puan berminat utk mndptkn susu kambing Lennoza?. Susu kambing ini buatan malaysia dan di formulasikan dgn 7 makanan sunnah oleh pakar biotek. Dan dimiliki 100% bumiputera muslim. Disyorkan utk kanak-kanak 6bln ke ats, dewasa, ibu mengandung, ibu menyusu juga sesuai utk semua peringkat umur yg mncari mknn kesihatan berunsurkn mknn sunnah. sebrg prtanyaan boleh SMS/ WHATSAPP 0183793656

Anonymous said...

Que es el xenical y para que sirve - http://0buyxenical.org
[url=http://0buyxenical.org]More info!..[/url]

Anonymous said...

GEO 155 (Week 5) Individual Assignment United States and China Comparison Worksheet * HSM 340 Week 6 and Week 7 discussions EDU 695 Entire Course [url=http://www.sainteriors.com.np/blog/map15.php]here[/url] APOL 104 Critical Thinking Assignment FIN 534 Week 10 Homework Chapter 17 MGT 380 Week 3 Learning Team Assignment Executive Memo [url=http://insurehance.com/blog/map20.php]RES 342 Final Exam[/url] COM 320 (Week 3) Individual Assignment Creating Effective Messages * ENG 302 Week 3 Learning Team Assignment Proposal for Changing Themes Paper and Annotated Bibliography [url=http://www.alliancefrancaise.org.np/blog/map10.php]MGT 420 (Week 1) Individual Assignment Role of Stakeholder Paper *[/url] MGT 521 Week 4 Learning Team Weekly Reflection

.