img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Wednesday, January 28, 2015

Hari sabtu.

Hari sabtu hari tu dari pagi ke petang memang pongek jela dok kat rumah. Pastu aku cakap kat wan, jom g babyfair. Wan dia okay je, terus cakap jom. So, siap2 kita gi pwtc terus. Biasalah kalau kat pwtc tu jarang la best.. Tapi bolehla.. Aku pun takdela beria beli pun. Pampers yang ada pun, tak banyak pilihan.. Aku target nak carik mamypoko. Sebab time Ayra dulu kecik2 baru lahir kita guna mamypoko gak.. Drypers newborn size s mmg murah.. Boleh je nk beli... Tapi bila tanya takde stok, ahad baru ada. So takpela.. Tak terdesak pun, sebab nanti bulan 3 ada baby fair lagi kan.


Baju baju apa semua tu memang banyak, tapi aku tak berkenan lah pulak. Satu sebab taktahu jantina.. satu lagi sebab baju baju memang murah, tapi kain macam tak best.. Nanti kang pakai kejap dah gelebeh2.. Dah berbulu2.. Tak cantik la camtu.. Lain orang lain pendapat.. So takdehal pun kalau nak beli.. Yelah murah pakai kejap pun okay je.. Cuma aku tak suka, bagi aku biar beli elok sikit, boleh tahan lama.. Lama takdela sampai kepam2.. Tapi kira lama pun still elok.


Bila beli barang tuk baby tu, ada sorang promoter tu cakap perut aku tak nampak pun. Hihi. Sukanyaaaa.. Dah 5bulan pun masih maintain..dengan syarat kena pakai blouse longgar lah.. Sama macam ayra jugak, masa ngandung dia 5bulan, time tu raya puasa, still muat pakai baju raya size 38.. Kalaw tak pregnant pakai 36.. Kira okay2 la.. Sorang pun tak perasan aku ngandung kalau aku tak cakap time tu.. :)




Dah setel pusing kat babyfair tu, Wan ajak g tengok movie lak. Dia tanya nak g mid ke brem mall? Mid konfirm ramai.. Tapi boleh jalan2 cuci mata.. Brem mall okay sikit, takde orang kan.. So ke brem mall lah kita. Lagipun Wan ada kad mbo, takyah beratur2.. Tapi kat brem mall tak banyak cite pulak.. Orang boleh tahan ramai..  Last2 kitorang g kl festival jela..


Kitorang tengok cite lama, taken3. Nak tengok villa nabila/suamiku encik perfect 10, tapi cite melayu ni... Kadang poyo je lebey, bila tengok.. Rasa macam aduiii..  Zzz. Tp kitorang okay je, cite melayu pun kitorang layan je.. Cuma mlm tu timing untuk cite taken3 je yang mcm kena.. So kita tengok tu jela..







Movie start 10.55 camtu, ada masa kita jalan2 makan2 dulu. Ayra tak tidur pun time tu. Tapi dia dah besar.. So tkde la kerisauan dia nangis ke apa. Dia nangis ibu bertukar jadi naga nanti.. Hihi.. Lambat gak dia tidur hari tu.. Cita dah sejam kot baru dia lena.. Oh, tak elok kan dedahkan anak dengan hiburan camtu, cite ngarut2.. *petir*.


Habis movie dalm pukul 1.. Aku mmg tak larat dah.. Nak balik rumah tidur.. Badan orang tua ni memang mudah sakit. Wan lak, dia tak balik rumah.. hantar aku, pastu dia terus direct balik rawang. Balik rawang sebab nak amek barang2 goodies coklat belon apa semua.. Esoknya tu nak buat birthday Ayra.. Kira sambut awal sehari.. Last minute je tu. Kalau ikutkan, aku nak sambut mingu 31 ni, best sikit sebab adik aku yg kat asrama tu pun balik.. Tp mak aku lak, ada plan nak balik kg time tu.. So tkpela, buat jela walaupun last minit.. Bukan nak tempah2 pacak khemah buat besar2 pun.. Simple2 je..












No comments:

.