img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Monday, March 9, 2015

6bulan+

Aku baru 6bulan. Tapi perut memang rasa berattt (walaupun kecik). Pinggang sakit. Baring telentang sakit.. Sakit yang buat aku termencarut2 je.. Haha.. Baring kena mengiring.. Tak macam masa ayra dulu. Sebab apa eh?


Kalau nak kata tak jaga makan, masa ayra dulu aku makan langsung tak jaga.. Takde nak makan makanan berkhasiat.. Semua aku hadap, takde pantang.. Air gas? Slumber je aku hadap. Yang sekarang.. Yang aku jaga, kalau teringin baru minum, tu pun sikitttt.. Lagipun wan tak bagi.... Bla bla.. Tapi kali ni pulak yang sakit-sakit.


Kaki pun dah banyak kali kena simpul biawak. Pastu memula dulu aku blur, aku g lawan time2 tengah cramps tu, memang pastu jadi makin sakit la kan? Sekali wan cakap karang urut putus baru tahu..terus aku cuak, sekarang kalau kaki cramps, aku buat ilex2.. Layan sakit.. Takdela nak lawan2.. Bangun pagi pun takut2 je nak luruskan kaki.


Dulu masa mengandung ayra umur 21.. Maybe masa tu muda kot? Tapi sekarang pun, baru 25.. Aku tak boleh bayang kalau mengandung umur 30++.. Ntah camne la aku punya stamina... :(  ke sebab sekarang ni aku ulang alik g kelas? Tg malim-selayang.. Hari2.. Tu yang badan penat sakit sana sini.. Dulu masa ayra kan terbongkang je.. :p harap hujung minggu/cuti je, akan merayap sana sini.

Ohye masa mengandung ni, dah 2x aku jatuh. Jatuh masa dukung ayra. Ayra dah 16kg, aku lak dah berat.. Memang semput nak dukung kakak tu.. Tapi tula, kadang tu mood swing dia datang, kena la dukung untuk pujuk.. Perangai ayra sekarang ni, ya allah, taktahu nak cakap camne, memang menguji kesabarannnnnnnnnn sangat. Perangai nak beradik kot? Ke sebab memang kitorang dua selalu gedik-gedik.. Ni ibu tak larat nak layan kegedikan dia dah.. Aku pandang dia kecik besar kecik besar je.. Kita dah la penat.. Tapi mak aku cakap dia tu kalau takde aku, okay je.. Bila aku ada baru dia buat perangai.. Mintak perhatian kekdahnya, tapi ibu is penat, tu yang rasa terbakar2 je kat dalam.. Kalau dah bengang sangat, kita nyanyi je lagu 'sakitnya tuh disini..didalam hati".. Hahahaha.. Ada hari tu memang aku penattttt gila.. Pastu yang ayra buat apa tah, sekali aku bengang terus aku jadi naga.. Pastu aku masuk bilik nangis. Hahaha!!! Aku penat kot nak tegur takpayah macam tu, jangan itu, ini, bla bla. Tapi dia melawannnnnnnn!!  Ada je alasan. Serius, ramai cakap ayra macam maknenek.. Mulut dia tu... Aduiii. Nak sangat anak pandai bercakap kan? Rasakan.. Hahaha..


Mengandung dah 6bulan.. Cepat kan? 6bulan -57kg. Haha.. Takutnya nak bersalin.. Harap2 dipermudahkan.. Lepas bersalin lagi banyak cabaran kan? Cabaran dalam pantang.. Adehhh. Tapi kalau fikir takut takut, susah rr.. Nak taknak kena hadap.. Lagi bape bulan je.. Barang baby rasanya 70% je kot complete.. Barang ibu dalam pantang lak, 10%.. Haha.. Takpe ada masa lagi, pelan pelan kayuh..










1 comment:

Aty_Fared said...

kaaaann... sama lah kite gak...baru 6 bulan lebih tapi berat lain macam dan macam2 hal.. tu lah orang cakap..lain fes n second ni..

lagi satu.. jangan cakap faktor umur 30 an tu hokeh..ai is sensitip.. hahaha..maklum lah..mengandung lambat.. dah 32 baru anak kedua.. ni anak 3-4 nanti camana gamak nya... gullpp...

.