img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Wednesday, March 11, 2015

Checklist.

Untuk Baby
Baju lengan panjang+ seluar
Baju lengan pendek + seluar
Baju lubang-lubang + seluar 
Romper
BAJU JALAN/RAYA
Mitten/booties
Stokin
Legging
Headband
Topi/bonnet
Baby bip
Tuala
Sapu tangan
Lampin
Barut - barut Ayra macam okay lagi, tapi macam gedik nak beli jugak. boleh? :p
Kain bedung
Selimut
Set tilam
Bantal extra
Sarung tilam extra
Sarung bantal extra
Comforter
Toto kecik
Tuam baby
Diapers Newborn/Size S
Tisu basah
Changing mat
Kelambu
Sabun basuh baju
Botol spray air
Minyak telon
Cotton bud
Cotton ball
Nappy cream
Sabun mandi
Shampoo
Lotion
Bedak
Baby oil
Toiletries travel pack
Sikat rambut
Ketip kuku - kalau guna Ayra punya boleh gak kan??
Nasal aspirator
Liquid cleanser 
Vicks
Thermometer
Gripe water
Breastpump
Set botol susu newborn
Storage bag/bottle


& ALMARI BAJU! Hahaha. Ini penting. Mana nak letak barang-barang adik ni Papa? Almari kakak pun dah sumbat-sumbat penuh. Pening aku nak menyusun baju-baju Ayra kasi cantik je.. almari dah padat. Tapi buat masa sekarang, kita letak dalam box dulu la.. sumbat kat bilik yang tak guna. Tapi nanti bila adik dah lahir, susah kot kalau letak box..


Barang yang besar-besar & agak mahal cuma set tilam & breastpump. Yang lain-lain tu murah-murah je. Aku ingat nak suruh mak aku jahitkan je tilam tu. Wahahahha... Beli kain, beli kekabu.. jahit. Kos jahit tu dah sah-sah freee. KAHKAHKAH.. tengok la nanti. Eh, almari pun mahal. Takpe takpe, sempat kot sebelum bersalin settlekan.. Itu untuk baby. Untuk ibu berpantang lak?? Waaaaa... jap kita buat checklist.


Untuk Ibu
Bengkung
Mandian herba
Lulur
Minyak herbanika NR
Phythonatal
Tungku
Kain batik - jujur. aku takde sehelai kain batik pun. HAHAHA dulu pun rembat mak aku punya. ini kali pun sama jugakkkkkkkkkkk! takat ambik 10helai, mak aku takde heran nya.
Maternity pad
Pad biasa
Stokin
Disposable panties
Disposable breatpad
Washable breastpad
Nursing bra
Lotion mustajab 
Ikan haruan
 

Ada la lagi 2-3benda kot yang aku lupa. Nanti kita google-google lagi.  
Gambar?
Barang semua sumbat dalam bilik tak guna.
Nantila ada masa sikit, kita kasi bilik tu "berguna". Hahahaha.. Nak kasi bilik tu berguna pun, semuanya perlukan duittttt. Kan? adess. Gst pulak nanti. Eh.


Hari ni perut aku sakittt.
Taktahu la sebab apa.
Kesan sebab angkat benda berat ke eh?
Rasa macam perut tu nak jatuh je (over). Hahaha.
Pastu perut ketatttt. 
Macam-macam hal.
Alasan esok taknak g kelas apa? hihi.


 














No comments:

.