img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Saturday, June 6, 2015

Almari. Satay.

Sabtu minggu lepas, tengah hari kitorang pergi hulu klang jap. Nak makan. Hahaha. Ada kenduri kawen anak sepupu ayah aku. So pergi jela. Makayah aku pergi awal. Ni nak tunggu Wan mandi, lepas zohor gak la baru gerak.
Kenduri kat masjid al ridhuan tu. Masjid tepi jalan. Pestime aku pergi kenduri kat masjid. Simple je.


Ayra suka la tu tengok pengantin. Hihi. Yang baju coklat tu mak aku.

Konpiden je aku baju ni muat. Dah siap gosok apa semua. Sekali bila nak sarung kain, Tak lepas. Konon takpela takyah zip, kita guna safety pin tu je.. sekali tak boleh jugak. Amek jela kain hitam. Setel masalah. Baju ni longgar sebenarnya, ni biasalah dah 9bulan kot? Walaupun perut kecik, tapi membesar gak la badan tu.

Setel makan kat kenduri apa semua, kitorang pergi banting. Pakcik aku nak bagi almari baju. Huahua..
Mulanya pakcik aku nak hantar, tapi kalau dia hantar.. kereta dia memang penuh la.. Tak boleh nak masuk penumpang dah. Tu yang kitorang pergi sana. So barang barang semua dalam kereta dia. Makcik & cousin2 aku naik dengan kitorang balik selayang.


Almari tu besar. Almari orang dewasa, bukan almari baby pun.
Kayu dia pun berat. Laki aku angkat berdua dengan pakcik aku pun mengigil gigil badan. Hahaha.. Malam tu ucu aku pun ada gak. Datang dari cheras. Nak tolong pasang almari tu. Hihi. Nak pasang almari seketul, tapi sampai 3orang. Yelah besar.


tinggi

Setel pasang almari dalam 10lebey. Ngam la pas habis bola.
Kitorang terus shoot pergi satay klasik yang kat kepong tu. Singgah jap amek paklang aku. Paklang aku solo je, anak dia dah tidur. So bini dia tak ikut la.
Dah niat la, nak belanja dorang makan. Yela, bagi almari free, siap tolong pasangkan..
Takyah la kwangja sangat buat bodoh pulak kan. :P
Order sate 200cucuk. Ngam ngam la untuk semua.. Ada yang makan nasi gak.
Semua pun puas hati. makayah adik2, family banting, family cheras, paklang aku.
Aku ni nak masak masak bagi dorang makan, memang lambatttt la lagi benda tu terjadi. Masak pun still terkial-kial. Nak belanja orang biarlah benda yang sedap kan? Satay klassik ni boleh tahan,  sedap la kat tekak aku kalau banding satay samuri..  lagi lagi daging. Aku tak suka satay daging, tapi yang ni layan..

tudung yang sama masa siang, dah bau macam apa jee.. hahaha.. tapi belasah jela.

papa yang menggemuk bersama ibu. KAHKAHKAH












.