img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Thursday, June 4, 2015

Tahlil.

Bila eh ni.. lupa. Ada kenduri tahlil. Tapi buat family je. Tak jemput orang luar. Adik aku yang baca semua. Budak sekolah agama, apa guna belajar kalau tak prektik kan? Buat kat rumah paklong aku kat hulu langat.


Tapi sebelum tu pergi wisma thriffty jap. Lepak la kejap kat secret recipe.




Konsep makanan adalah potluck. Disebabkan aku mana pandai masak, kita bawak buah jela. Huahua. Beli tembikai 2bijik rm20. Jimat kosss. Memula Wan nak tempah roti jala.. Tapi last minit siapa je nak buat. Takpela tembikai pun tembikai la.. Dia nak tambah tembikai susu gak, aku cakap takyah banyak banyak, sebab tembikai tu serius besarr giler. Masa tahlil tu potong sebijik je, tapi berbekas bekas dapat. Lagi sebijik potong bagi bagi kat makcikpakcik2 aku bawak balik. Dahla manis, sedap la.. Puas hati.


selpie sikit


tunggu papa beli tembikai


Kitorang sampai ngam ngam mahgrib. Memang nak sampai lambat pun, sebab rumah paklong aku panassss. Takde aircond. Kahkah. Rumah tu rumah teres kos rendah yang lama, tapi paklong aku dah renovate jadi dua tingkat apa semua, tapi yela.. Tetap ajela panas. Kena ada aircond baru best rumah dah besar besar camtu..



Lupa nak tukarkan baju ayra. Orang baca yassin time ni.. dia pakai dress. Adeii. Lepas habis tahlil baru mandikan kenit ni. Sebab kitorang kan sampai ngam ngam majlis.


ayra & pakcikmakcik. hihi

Lepak lepak, pukul 11lebey kitorang balik. Makayah aku tidur sana. Nenek aku pun ada, pakcik aku pun ada yang tidur situ. Cuma iyela aku ni dengan perut camni, tak selesa la nak tidur rumah orang, dahla mengandung ni badan memang berpeluh jeee. Takpela, kita balik rumah jela, lagi selesa.


Ohye, lepas ni la.. odw balik tu kat ampang.. kitorang eksiden kali ke-2. Ada myvi tu tetiba je masuk,kitorang kat lane kanan, tak bagi signal hape semua.  Beria brader tu sory sory.. huhu. Maybe sebab terkejut. Perut aku keras semacam. Pastu lutut pun lebam. Badan terhentak ke depan kan. Huhu. Tapi alhamdulilah, semuanya okay. Setel pergi balai polis apa semua, sampai rumah pukul 1.


Esoknya ahad takde plan nak kemana.
Aku baru nak masak nasi, sekali Wan cakap adik ipar nak belanja makan. So, aku pun macam err okay takyah masak. Hahaha...


So, kitorang pergi jasko rawang. Adik ipar belanja kat jm nasi beriani. Masa tu ada promosi hari ibu, kalau bil lebih dari rm100.. Boleh order 1makanan free. Kitorang taktahu pun. Dah nak balik baru tahu, so kita tapau jela..





Pas makan, jalan jap dalam jasko tu. Nak habiskan masa. Nak balik umah family wan, tapi dorang ada hal lak kat luar. Malas nak follow. Konon nanti bila dah sampai sg buloh baru kitorang join kat sana je.




Jasko tu pun kecik. Dahla tetiap minggu pergi. Boring kot..
So ajak Wan pergi tasik biru. Bolehla.. Dari takde benda nak buat.
Sementara tunggu family wan sampai sg buloh. Sekalinya, boleh wan tak perasan adik dia kol. Dorang dah sejam cantu sampai. Jadinya, takpela.. Kitorang balik jela rumah family wan dulu. Boleh mandi bersihkan diri apa semua.. Aku pun bukannya larat sangat nak berjalan. Tapi napsu ada. Macam mana?




Malam tu konon nak rehat rehat dalam bilik. Ayra lantok situ main. Pandai la papa dia kan ada. Sekali aku tertidur. Kikiki.. Ayra masuk bilik mintak susu, aku buat taktahu je, sedar sedar dia tidur peluk botol air masak. Sampai kosong. Hahaha.. Subuh baru balik selayang. Sempat la singgah mcd beli brekpes. Nasi lemak tepi jalan mana bukak sesubuh alam tu.




















.