img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Tuesday, December 27, 2011

4weeks.

Baru bangun tidur time azan zohor tadi. Haha. Itupun sebab dengar mcm pintu rumah kena ketuk, tapi aku sempat berrfikir takpe kau bukak jela pintu tu, gril kan dah mangga sampai dua.. tak dapat nya kau nak masuk.. :p Hahahaha. Time tu aku rasa nak bukak mata pun payah gila. Kira mcm kita nak bangun tapi roh belum masak ke dalam jasad. Gila berat punya la mata nak bukak, rasa mcm kena tindih pun ada jugak. Perasaan aku je kot? Tapi bukak pintu takde apa la pulak lepas tu.


Tekak ni nak makan nasi goreng, tapi.... adalah pemalas gila nak masak. Haha. Aku mcm takde selera je nak makan kalau aku yang masak :p Pembawakkan budak ni, ceh! Padahal pemalas tu memang dasar la kan. And, sejak dua tiga hari ni perut rasa lapar je. lepas makan tu kenyang laa.. tapi kejap je. Then lapar balik, tapi kalau dah lapar balik tu, taknak makan nasi pun, just mcm nak kunyah2. Haih perangai. Tapi takdela lapar mcm awal2 mengandung dulu.. Eh tapi kan time nak masuk 8bulan hari tu, perut aku tak dapat terima makan banyak2. Ah confius aku dgn nafsu makan ni.


Btw, im going to be a 9month preggy woman! Haha, minggu ni nak masuk ke 36weeks. Semua pun okay, cuma tula baby gerak kurang, lambat sgt nak cukup 10kali gerak tu. Maybe sebab ruang dah sempit. And kalau gerak-gerak pun, just kaki dia ni je haa.. Tapak kaki dah 6.2cm. Katanya panjang....... And muka adalah pipi tembam, hidung kemek sikit. Kahkahkah! Matiklah mengutuk kenit. sape hidung kemik ni? Aku eh? Wan eh? Takpe hidung boleh adjust kasi tak kembang sgt bila dah lahir nanti, kita wat style orang india, tarik2 hidung baby dorang. Muka sgt lain kot dgn masa 26minggu. 26minggu muka kurus je. Now dah tembun. Tapi pinggang ramping. Hahahaha. Apa patern la anak aku nanti -_-"


Hmm, doc cakap kan...... kalau aku tak delivery time CNY nanti, kemungkinan aku kena induced. Induced je pun. Bukan apa kan.. Bukan kena c-zer. Tapi tu semua depends on air ketuban. Yang pasti now, kepala baby memang dah engaged, air ketuban okay, uri pun tak menghalang, bp normal, and size baby in the middle, tak besar tak kecik.. just nice. Anggaran nya, plus minus tak sampai 3kg kalau lahir nanti. Sebab sekarang dah 2.33kg.


Aku kan paranoid.. kot2 keluar lelaki kan nanti, tapi tiap kali cek mesti girl je. Haha, tahu tak bertapa rasa mcm huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, girl jugak ke.. Bengong kan? Haha bukan tak redha kalau girl, tapi ntahla.. Huahua matiklah kang anak aku keluar mesti tak girly, mesti takmo pakai dress2. Kuikui. Takpeee, itu boleh ditrain dari awal2.. kalau girl, buat cara girl. Eh tapikan baju2 aku beli kan............. mcm banyak baju boy je :p Haha tapi takpe, actually baju unisex.. Baju untuk lelaki perempuan boleh pakai, tapi kalau beli baju perempuan lelaki mcm auwww sgt nak pakai. Ada la kot 4 5 helai yang betul2 baju girl. Hah! Aku sgt stress tengok SALESSS sekarang ni. Sebab aku beli baju2/barang semua tu bukan time YES, so kalau ada discount cuma sikit je. Haha sakit hati kan tengok barang yang kita beli mahal, org lain boleh dpt murah :'( Kalau2 kira2 boleh jimat beratus2 kot. Which is boleh beli stroller seketul. Huaaaaaa takmo pikir!!


Tetiba perut memulas pulak dah ni. Rasa bersalah je bila minum air coke. Haha tapikan kalau minum coke yang kat fast food mcm mcd ke kfc ke.. yang bukan beli direct botol, aku tak rasa bersalah pun nak minum. Mind set!

No comments:

.