img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Saturday, December 10, 2011

Kisah sabtu yang bosan.

Perkahwinan maksudnya tanggungjawab. Sebab tu lah kena kahwin, supaya masing-masing sedar akan tanggjungjawab as husband/wife. Padahal boleh je kan kalau duduk serumah without perkahwinan? Tapi, bila tanpa ikatan, maknanya takde tanggungjawab. Buatnya dalam tempoh masa tu, termengandung lah pulak.. so senang2 pihak lelaki akan lari mcm tu je. Yang perempuan pulak, gugurkan baby. Ataupun kalau tak mampu nak gugurkan, nanti bila lahir buang sana-sini. And dalam hal ni, ramai yang nampak salah perempuan tu je.. Tapi sape tahu? Buatnya ank tu hasil dari kena rogol dgn bf ke apa kan? Mana boleh perempuan mengandung tanpa lelaki. So, dua2 lah salah kan? Yang tak salah, anak tu.


Membebel lak. Ni yang sebenarnya aku google gambar2 baby comel semua.. Konon  kalau tengok baby2 comel, nanti anak pun comel kan :p Sekali terkeluar lak gambar baby kena buang :'( Tetiba airmata mencurah-curah.. Terus amek baju2 kenit and cium2.. Psiko kan? Mcm mana dorang tergamak nak buang sebahagiaan dari diri dorang tu, kena makan anjing segala.. :'( Hish takmo fikir la.. tak sanggup. Okay aku tak kuat kalau bab2 anak ni. Airmata mudah je nak jatuh...


Semalam kan sakit perut, sampai fikir nak beranak je dah kot. Pagi tadi bangun, still sakit, tapi mild2 jela.. So aku basuh baju semua, then golek2 je atas tilam semua. Takde benda nak buat pun. Duduk sengsorang kan. Tapi lepastu, aku perasan baby tak gerak, aku dah cuak :'( Cuak sampai nangis2, penat la aku tepuk2, goncang2 segala.. Tapi still taknak gerak kot.. Nak sedap kan hati aku fikir.. kenit tidur kot, semalam dia aktif semacam. So lega la sikit. Tapi sampai ke petang mcm tu takde gerak2, memang mencuakkan lah? Bukak baju then perhati betul2, tekan2 sikit, okay......... kenit gerak :') Berombak2, cuma dia tak mengeras.


Btw, sampai lah ke petang tadi, aku cuma makan nuget bebola semua tu je.. Tak makan nasi pun. Tetiba rasa nak muntah. And memang muntah pun, keluar segala nugget tu semua, haha kaler oren okay. Lepas muntah, badan pun melembik, then tertidur. Bangun2 tidur, badan still lembik.. Terus mandi. Time mandi muntah lagi, banyak jugak la muntah. Rasa mcm tak larat sgt nak keluar dari bilik air. Terduduk lama jugak dalam bilik air tu.


Then baru aku terfikir, maybe sebab aku tak makan nasi kot? Tu yang jadi mcm tu.. lepas masak2, makan sikit je... serius tak lalu, yelah lepas muntah kan? Mana ada selera. Tertidur sampaila pukul berapa ntah tadi. Tapi sempat jugak la telan panadol sebijik sebelum tidur.  Bangun je tidur, sambung balik makan nasi yang makan sikit tadi, terus badan pun okay. Haha, so kesimpulannya badan lembik muntah2 pening tu sebab lapar jela kot? :p Hihi. Kenit pun okay2 je, gerak2, keras2. Sukahati dialah nak keras ke gerak berenang ke apa, asalkan bergerak. Biarjela aku sakit sikit, asalkan kenit sihat :)

No comments:

.