img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Wednesday, February 8, 2012

Anak.Anak.Anak. :p

Kelmarin Ayra takmo berak. Berak sekali je. Aku dah risau dah :/ Sebab mesti sembelit kan. And semalam, yeee memang dia sembelit. Kesian kot tengok dia teran-teran. Tapi lepastu dah okay dah, alhamdulilah :) Patutla kelmarin tu dia meragam je, takmo tidur :'( Hehe. Tapi malam tadi cuma 2 kali je dia bangun. 2 kali, tapi lepastu amek masa jugak nak tidur balik. Dua-dua sebab diapers dah penuh.

Haa, cerita pasal diapers. Minggu pertama dulu, Ayra pakai Mamypoko. Tapi masuk minggu kedua ni, pakai Huggies pulak. Seminggu satu pack T__T  Sebab aku kan beli dua jenis diapers ni je. Bila compare-compare, memang beza sangat Mamypoko dengan Huggies. Kadar penyerapan Huggies tak bagus. Eh yeke kadar penyerapan? Haha taktahu nak terangkan, tapi diapers cepat je penuh. Kalau mamypoko dulu, tukar cuma kalau dia poo-poo je. Ke sekarang Ayra ni kuat kencing? :p Haha. Lagi, Huggies ni cutting dia ramping sangat :/ And pelekat dia cepat koyak. Belum pape, eh dah tertanggal, kesudahnya tak boleh guna, nak tampal camne kan kalau pelekat tu terkoyak. Membazirrr. Tapi okayla, so far Ayra takde kena rash lagi. Ni nanti nak tukar lagi diapers, tapi taktahu la nak beli cap apa pulak. Haha. Yelaa nak try semua, kot-kot kalau beli yang murah pun, okay je kat bontot dia.. kan dah jimat :p Nama nak bagi pakai lampin/cd....... hehe memang takla, sebab aku ni pemalas :s Salute kat emak-emak yang pakaikan anak dorang cloth diapers/lampin. 


Bila kira-kira balik, aku rasa sama dengan je kalau guna diapers murah/mahal. Kalau mahal, dia serap okay then boleh pakai lama sikit. Kalau murah, asyik kena tukar je kan. So, kalau dah kena tukar banyak kali, kan sama dengan je kos kalau beli mahal sikit. :/ Tapi, ni kalau dah pakai yang mahal, lepastu susu pulak mahal. Haha bankrupt laa bapak kau Ayraaa oi :'( Huhu.


Sebut pasal susu, now aku dah tahu kenapa orang asyik sebut pasal breastfeeding je. Kalau jenis jiwa tak kental macam aku, memang susu formula la jawabnya. Dulu aku rasa menetekkan anak adalah benda mudah. Kau sua tetek, then dia akan hisap. Tapiiiiiiiiiiiiiiiii, sekarang baru aku tahu langit tinggi rendah T_T So sekarang ni, aku campur-campur kejap tetek, kejap fm. Rasa bersalah je, tapi nak buat macam mana....... susu aku taknak keluar dengan meriah, bila time keluar dgn banyaknya Ayra pulak dah kenyang minum Fm. Nak mengepam, malas :p Bukan malas, cuma time bila je nak pam? Time dia tidur, aku pun nak tidur. Nak rest jugak katanya. Okay nampak macam alasan. Huhu. Ahhhhhhhhhhhhh tension :p Tetiap orang ada cara sendiri. Tak fully BF, tak semestinya kita tak sayang anak kita kan?




Okay, masa untuk sambungg tidur. :p Zzzzzzzzz!



No comments:

.