img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Monday, February 27, 2012

Sebulan.

Ayra dah sebulan! Semalam dah cucuk. Time cucuk je uwekkkkkkkkkkkkkkkkk tapi lepastu behave. Baik je. Good girl! Dalam kereta pun senyap je. Tapi bila kereta stop kat trafic light terus mata terbukak! Hahaha. Kalau lambat je merah tu, merengek. Haha mengada-ngada! Nak berjalan je. Ni mesti sebab time pregnant suka kesana kemari.. dah terkenan. Sekali baby dah keluar terperuk je dalam rumah, kenit tu pun dah muak duduk dalam rumah. Haha.


Semalam pun pergi cucuk dah malam :/ Memula risau gak buatnya dia taknak behave, meragam je. And bila sampai depan Umra, stop kereta.. memang dia meragam! Hahaaha. Aku memang dah gelabah :/ Wan lagi la tension :s Huh! Mamat tu memang, anak nangis kalau tak diam-diam nanti dia jadi tension. Lepastu nanti pass kat aku, suruh aku dodoi lak. Arghh! Stress :p Nasib baik kejap je, mula-mula tanya budak tu kat kaunter tu berapa lama nak tunggu, dia cakap dalam 30minit. Tapi tuptup tak sampai 10minit pun.. Setel.


First time keluar bawak anak. Haha. Rasa pelik pun ada. Mengusung beg, bawak itu ini. Apa ntah aku bawak semalam, penuh beg. Haha. Kalau sebelum ni, aku memang bangsa keluar rumah bawak purse and handset je. Tapi lani, kena bawak baju diapers and etc.. barang-barang Ayra. Semua pun Ayra je -..-



Sekarang Ayra dah 4.27kg, 53cm. Haha kemetot! Eh yeke kemetot? Sesuka hati aku je. Berat lahir 3.23kg, sebulan naik sekilo..... Tapi tinggi, dulu 49cm, naik berapa cm je. Mana tak debab, minum susu kuat gila. Tiap kali bagi susu, dia punya nyotnyot tu macam setahun tak minum. Hahaha. Kau jangan sampai obes lak Ayra oi :/ Ni mesti ikut Wan ni, gemuk! Haha. Ikut aku selim je........ Huahuahua! Perasan selim! Pui.


Haaa, semalam jugak dah pakai jeans! Haha muat okay. Dulu before pregnant pun suar tu ketat, tapi sekarang longgar je. Bukti mengurus la tu kot. Tapi bila tengok muka kat cermin, aku rasa muka aku macam cengkung. Huu. Maybe penat tak cukup rest semua. Haih :/ Time nak keluar tu, Wan boleh lak cakap, sayang boleh ke pakai seluar? Eh yang sebelum ni kat rumah aku pakai seluar pun..... haha. Maybe maksud dia seluar jeans kan, keras sikit. Dahla bontot aku kan kekadang sakit, nape ntah -..-  Bergerak sana sini, rasakan lah sakit :p Pantang tak reti duduk diam, macam tu la. Haha.



Kepala pening lak menghadap laptop ni lelama. Mahu berehat-rehat. Tapi kain kat mesin tu dah siap, malasnya mahu sidai. Belum makan lagi. Hish. Banyak nya kerja T__T Sape kata jadi suri rumah adalah mudah? Meh lempang sikit. :p Haha.








No comments:

.