img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Friday, February 3, 2012

Seminggu.

Seminggu jadi emak! Haha. Perasaan? Taktahu nak cakap apa. Alhamdulilah, badan dah makin okay. Sakit jahitan adala sikit-sikit lagi. Kena banyak-banyak minum air longkang Poleney. Haha, payau gila. Terkeluar air mata menelan. Ngeri :/ Ahha, btw aku pun bukan pantang gegila pun. Turun naik tangga hari-hari. Yelah, kejap kat bilik, kejap kat ruang tamu :p Takdenya nak kepitkepit duduk diam 24jam.


Dalam seminggu ni, banyak kali jugak la sesi nangis-nangis. Kihkihkih. Bukan anak je nangis, ni haaa emaknya yang menangis :p Penat :'( Bosan :'( Dahla kenit ni, kalau nak menyusu, lambat sesaat mulaala merengek-rengek. Tapi takdela meragam mana pun, dia cuma merengek kalau diapers dah penuh, lapar.. tu je la.. Tak susah sangat, tapi malam tak pernah lagi la aku dapat tidur direct 8jam.. Adala 2 3 kali bangun. Minum susu, takpun berak.


Aku still tak boleh nak cath up lagi rutin tidur yang okay. Aku tidur bila baby tidur. Tu pun kekadang, takut nak tidur. Yela kot2 time aku tidur, tertidur mati.. kesian anak aku :I Since aku pantang pun kat umah parents Wan, aku segan kot nak mintak-mintak tolong. Aku lagi suka buat sendiri apa-apa je. Tapi tu memang tabiat murni aku kot, aku memang tak suka menyusahkan orang lain. :p Even kalau aku pantang kat rumah mak aku pun, aku rasa aku takkan mengada-ngada nak itu ini.


Apa eh nak cakap lagi? -_-
Haaaa, perut stil gedebeh-gedebeh :p Pakai bengkung best, rasa ketat je. Tapi tula, tak selesa sebab kena tegak je.. Takpe, perut ni boleh adjust bila dah betul-betul sihat nanti. Aku tak sabar nak pakai seluar. Leceh la pakai kain batik. Pakai skirt pun okay je sebenarnya kan? Tapi tak feeling berpantang la pulak :/


Arghh lambatnya 44 hari. Aku takdela teringin nak makan sedap ke apa. Cuma aku bosan duduk rumah :p Haha. Eh tapikan pelik kot, aku boleh survive tak minum air sejuk dah seminggu. Hahaha. Aku ni kan bangsa degil, tak boleh kot kalau tak minum minuman berais.


Habis pantang bulan March, 10 March. Haha siap kira okay, hari-hari menghitung detik. 7 March pulak birthday aku. Aaaa tak dapat makan kek :( Dah nak masuk 22. Macam tak percaya :s And 10 March jugak, ulang tahun yang ke-2. Okay la tu, sambut annivesary sambil sambut habis pantang, and birthday sekali. :p Nice.


One more, aku takut nak berak :( Takut luka jahitan terbukak. Haha. Seboleh-boleh aku tahan kalau nak berak. Adoilaa. Padahal takde papepun. Kihkihkih. :p So kesudahnya jadi sembelit.. Me not loikeeeeeeee :'(




No comments:

.