img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Thursday, March 8, 2012

Hujan.

Kalau kita tak ada rasa hormat kat orang lain, macammana orang nak hormat kita kan. Sama jugak kalau nak orang sayang kita, kita kena la sayang diri kita dulu. Fuh! Hormat dan takut adalah dua perkara yang berbeza. Hormat adalah sesuatu yang ikhlas, kita ikhlas kat orang tu. Kalau takut pulak, yelaa sebab terpaksa. Langsung tak best kan kalau orang terpaksa hormat. Takde rasa ikhlas tu. Tak cool, tak hebat pun. 


Kalau kita konpius antara dua perkara, kita kena buat solat istikharah kan? Nak tahu pilihan yang tepat. Ntahla, aku sendiri keliru, aku tak yakin dengan perubahan yang akan berlaku. Aku rasa bukan senang nak ubah seseorang. Lagi-lagi kalau perangai tu dah sebati dalam diri. Hati dah hitam. Susah. Pilihan yang ada, tak pasti. Kalau diteruskan boleh bahagia ke? Kalau masih ditakuk lama? Sengsara. 


Orang cakap, kalau kita jaga solat kita insyallah kita dapat mampu kawal perasaan. Betul kan? Ni kalau solat pun ntah kemana, mana lah setan tak bermaharaja lela dalam diri tu? Susah la kalau bercakap dengan orang yang ego. Nak nasihat pun tak boleh, sebab rasa diri dah bagus. Orang kalau perasan diri hebat, memang susah kan nak ditegur/dinasihat. Kan?


Keputusan.. walaupun aku sendiri tak pasti.. aku akan ikut cakap orang sekeliling aku. Takpayah bagi peluang. Manusia yang tak reti hargai peluang adalah loser. Bukan sekali, bukan dua kali, dah banyak kali. And biarlah masa yang tentukan segalanya. Kalau ditakdirkan dua tiga tahun lagi nanti macam tu, macam ni ke... aku terima je. Yang pasti buat masa sekarang, aku dah giveup. Tawar hati. Aku tak sedih langsung, cuma kecewa. 


Dah! Dah! Ni sebab hujan lah ni, tetiba jadi macam syahduuuu :p Haha. Ayra dah tidur dengan lenaaa. Kot? Tadi intai dia.. dia dah tidur dengan nenek dia, takkan aku nak amek pulak. Sebab tadi pukul 8pm aku dah tertidur. Bangun pukul 10pm, sebab ada orang call. Lepastu msj.msj dengan member. Now dah pukul 12am, mata segar. Lapar pun ada. Tapi takboleh makan heavy2. So buat milo je. :) 


Eh, lelemak kat perut dah kurang. Dah macam back to normal. Haha. Suka! Unbelieble... Kihkih.  Cumaaaaaaaaaaaaa kena berlulur lebih lagi la. Sebab hitam-hitam stil ada. Argh! Stress tengok macam daki je. Hahaha. Aku rasa, aku dah kurus :p Haha, perasan! Nanti nak timbang. Kat rumah ni takde penimbang la pulak T_T 






No comments:

.