img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Monday, July 16, 2012

Pureen hari sabtu.


Hari Sabtu hari tu jalan jem kan? Aku syak semua nak shopping untuk raya lah. Takpun siapkan kelengkapan nak sambut puasa. Apa-apa jela, pokoknya jalan jem, and aku menyampah.. Disebabkan jalan kuching tu jem, so nak pergi kilang pureen tu main tibai je jalan yang tak perlu redah KL. Haha. Pusing-pusing sampai. Walaupun amek masa sejam jugak lah kot . Dan tak pepasal kena tol. Bila dah nak balik baru aku perasan, kenapa tak guna gps je? Mengada nak berfikir jalan mana jalan mana. Huhu..

Ntahla, selalu aku baca baca pengalaman orang lain, pergi mesti awal kalau tak nanti baju habis, kalau tak mesti sesak bla bla. Ohye, 1st time pergi dulu.. aku pergi 30minit sebelum pukul 6. Time tu ramai jugak, tapi beratur nak bayar takdela lama, dalam 10minit camtu. Baju memang banyak takde.

So, niat nak pergi awal la kan, dalam pukul 10.. HAHA awal la tu? (bagi aku). Ye aku tahu orang lain ada yang lepas subuh, tunggu gate pureen tu bukak. bla bla.. Tapi hari sabtu tu, Ayra bangun agak lambat, dalam 10lebih kot, Wan lak tetiba ada kerja kat hospital. So..... kita rileks-rileks jela. Haha.. Pukul 12lebih baru gerak, gerak je keluar... dah sudah jalan jem pulak! Walaupun gerak pukul 12lebih, aku cuma makan roti je. Tak sempat nak lunch2 ni. HAHA, excited nak berperang katanya :P

Sampai-sampai depan pintu pureen tu (takdela betul-betul depan, tapi depan jugak lah..  ahaha), terus ada kereta nak keluar, so kitorg parking jela kat situ. Free, takyah jalan jauh-jauh. Ekekeke.. Masuk dalam tu, tengok-tengok ada jual biskut heinz tuh, so beli lah. Sebab nak dapatkan container, beli yang  24keping tu jela.. Kalau beli yang 36keping, takde bekas percuma :D HAHA, dapat dua bekas :/ Nak guna untuk apa? Buat jadi pameran. :P

Pastu baru la beli barang-barang bottle cleanser, babywipes, bla bla.. Pastu baru la pergi belakang... bahagian baju. Hehe. Nak kata ramai, err takdela sampai bersesak tak boleh bernafas, aku rasa okay-okayla.. takde berebut-rebut pun, semuanya nice je. Tapi kan baju seluar semua lain-lain. Memang blur je aku nak pilih. Kesudahnya, baju-baju yang aku beli.. semuanya yang memang dah siap pasang-pasang. Tak reti aku nak amek baju ni, seluar ni. Kuikui.. Tapi taklama pun aku pusing kat bahagian baju tuh..

Sebab.... aku cam pening. Baju semua pattern sama je. Warna je beza. Haha. So, aku ajak Wan pergi kat bahagian offerbin yang pureen letak untuk baju-baju yang orang taknak.. so aku duduk situ. Betul-betul tepi offerbin tu. HAHA. Pastu, aku suruh Wan pergi amek beg-beg yang orang tinggalkan baju semua, aku nak selongkar beg yang dtinggalkan tu je. Lagi senang. :P

Masa aku nak blah, dah siap pilih baju tu.. tetiba ada orang cakap.. eh nak pergi dah baju ni tinggal camni je? Aku jawab.. err bukan saya yang amek semua tu.. Laaaaaaaaaaaaa.. takkan aku nak pergi letak kat bahagian baju lak? Bukan aku yang amek banyak-banyak tu. Mana aku nak tahu harga baju tu berapa kat rak mana.. Huhu.. Anw, aku bukan selfish pun, memang tempat aku duduk tu, tempat yang pihak pureen sediakan untuk letak baju-baju yang dah taknak. Cuma orang lain macam tak perasan ke apa taktahulah.. Takdela aku tinggal tepi-tepi camtu.. Anw, dalam beg-beg yang ditinggalkan tu, lagi banyak baju cantik-cantik aku rasa. :D

Dah setel nak beli apa semua. Terus pergi kaunter bayar. Haha, takyah beratur langsung. Pureen kali ni memang tak ramai orang ke eh? Ke semua sibuk pergi Sogo beli baju raya kat sana? Hehe..


**AtokNenek Rawang pun ada bagi baju untuk Ayra. 5helai. Cumanya, besar sikit. Tapi takpe, biar besar, jangan kecik kan :D Siap mainan sekali. Hehe. AtokNenek Selayang lak belum belikan baju lagi. HAHAHAHA. Ya ampun, mengharap orang je kan kerja aku nih? :P
** Ayra belum beli baju raya lagi. Baju kurung pun beli lagi kain. HAHA.. Sungguh rileks.


Karangan yang panjang, tanpa gambar. Meh la tepek sekeping.

Bila nak shoping baju kat sini eh? *pitam*
HAHAHAHA




2 comments:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

ya, rasa nya ramai menonong ke Sogo

Wawa said...

laaa tk ramai ke..?nyesal plak tak g...haih~

.