img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Friday, August 10, 2012

Persiapan raya dah 90%.. Lega sikit.

Alhamdulilah, last minute..... settle 90% dah baju untuk Ayra. Boleh senyum-senyum dah.. Lagi 10% tu aksesori.. headband.. bla bla.. Headband mahal kan? Anak aku takde banyak headband pun, ada 3ketul aje. Haha.. Dua Anakku, satu lagi TrudyTeddy. Ingat nak tambah la.. yang mecing dengan baju raya.. :P Takpela, nanti la pulak aku carik.. tapi tadi sempat la rembat headband BumbleBee satu..takde choice sangat. Kaler pinkkkkkkk aje semua. Anak aku tu baju kurung dia bukan kalerrr pink pun. Hihi.. I dont like pink :P


Kasut pun takde beli lagi. Rasanya cam taknak beli pun. Haha. Pakai aje yang beli dulu tu, TrudyTeddy.. pastu ada satu lagi kasut jiran aku bagi.. Cukupla tu dua.... bukan boleh berjalan pun :P Beli stoking renda-renda cukup. Auwww girly nya pakai stoking renda-renda.. Wahahaha..*savebajet* 


Susu, diapers pun.. dah ada stok. Susu ada dua.. tapi rasanya kena tambah satu lagi. Yelah, dalam simpanan ada dua kotak aje, raya lagi dua minggu. Seminggu kan sekotak. Diapers pun, sebungkus belum bukak lagi, yang pakai sekarang ni pun.. baru pakai 2-3keping. So diapers takyah beli. Aku kan beraya kat Sabak Bernam, kat kampung.. kalau benda-benda tu habis, tak bawak lebih.. kang huru-hara lak.. Persiapan awal aje. Bukanlah takde jual kat sana, tapi cam taksuka nak kena beli-beli tak cukup la apa lah.. Kan?


Errr, time beli baju kan.. tangan main sedap-sedap aje pilih.. tapi sebolehnya nak elak kaler pink. Tapi bila cek-cek balik.. 50% adalah pink, macam mana tu? Dahtu bila nak bayar.. terus omaigad omaigadd.. :P Call 999..  Hahaha. Tapi takpela, untuk anak jugak, anak baru sorang. Apa yang termampu, kita bagilah. Kalau tak mampu, duduk dediam aje. 


Haaa, raya tahun ni takde tema-tema pun. Tapi kalau baju raya aku yang aku bagi neksu aku suruh jahit tu siap, bertema la kita, kalau takde.. kita jadi pelangi. Hehe.. Tapi baju tu pun takde sama kaler dengan Ayra pun, cuma tang sulam timbul tu aje yang kaler sama. Haha kaler apa? Stillllll ehemehem.. suprise... Pui! Menggelabah. Haha..


Jadi untuk langkah keselamatan, aku pun beli aje baju dah siap.. beli dua helai. Ala, baju dah siap yang biasa-biasa aje.. takde beli mahal-mahal sehelai limaratus, sehelai seribu.. belum tahap aku lagi tu.. tapi kot nanti laki aku jadi jutawan.. teringin gak :P Satu saiz 38, satu lagi 36. Yang 38 tu besar sikit.. yang 36 tu ngam-ngam. Orang kat kedai tu tengok aku, dia terus bagi saiz 34.. Haha dia ingat aku ni kecik ke?? Muat tu muat, tapi.... tang perut kang nanti makan banyak.. ketara pulak buncit. Hihi. Malu la ai.. Kang orang ingat, mengandung ke lol.



Alhamdulilah, rezeki tu ada dimana-mana. Dengan tak sangka-sangka. :) Syukur. Walaupun aku tak bekerja, takde pendapatan sendiri..


Akhir kata.. kasihannnnnnnnnilah daku.. sila belanja sandal satu :P Haha tak habis-habis nak sandal baru. Bagi makan selipar jepun baru kau tau langit tu tinggi ke rendah, kuikui..














No comments:

.