img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Saturday, September 8, 2012

Budak kecik.


Cerita budak kecik..

-Dah ada gigi empat batang. Yay! Dua gigi atas tu cam besar. Gigi kapak eh? Kelakar.. Kihkih.. Tapi dia gigit belum sampai ke tahap sakit.. biasa-biasa je..

-Merangkak dah boleh, tapi tak suka nak merangkak, suka mengengsot ke depan aje.... mengengsot err ke menjulur?? Haha ntahlah, tapi laju la.. makin bertambah kelajuan bergerak ke hadapan tu... 

-Semakin kuat minum susu.. 600gm tak sampai seminggu. Kiranya sebulan lima-enam kotak.. Phew... Masih minum s-26 gold. Since aku pun dah start belajar balik, kalau ada masa nanti jela aku sambung usha-usha susu lain. Yang ni senang Wan nak beli.. sebab dah biasa. Jangan over excited cam dulu tu dahla.. tengok murah terus beli sekali lain da.. Heh.


-Tidur semakin mengganas. Hehe.. Suka tidur mengiring.. and dia suka main kain/napkin. Kalau bagi bantal peluk lambat sikit tidur.. Orang lain ada bantal busuk, anak aku ada kain busokk.. ;)


- Kondisi rambut masih alahai.. comel aje. Haha. Maksud comel disini bukan memuji anak eh.. tapi comel secoet je.. Masih nyawa-nyawa ikan.. rambut budak kecik ni kategori rambut halus.. dia lurus jenis halus.. kan ada lurus jenis kasar.. Tapi baby kalau rambut kerinting comel kan? Dah besar nanti.. rebonding lew. :-P Muahaha~~ 


-Masih memerlukan puting di saat-saat kritikal untuk tidur :-P Hehe. Saat kritikal tu bila dia dah ngantuk, tapi mata tu ditahan.. makanya akan terhasil la semua pun tak kena.. oleh itu, kita sumbat aje dengan puting. Yay! Ala, jongang boleh pakai braces.. Kan? Takperlu nak risau sangat pun.. ;)) Kun fayakun.. :D


-Dah berani dengan orang. Mungkin sebab time raya hari tu bantai bawak sana sini, orang itu pegang, orang ini pegang.. Oh aku adalah manusia yang tak kedekut anak pun, sesapa nak pegang pun okay, tapi kalau bebudak kat area rumah ni.. dah peluh-peluh pastu mintak kat aku nak pegang budak kecik tu.. aku suruh mandi dulu, nanti datang balik eh.. Hehe :)) Pastu kalau ada strangers cuit-cuit ke apa ke.. takdela aku cam tarik muka.. Bukan tak sayang anak.. Weii gila jela siapa tak sayang anak kan.. Kita buat rilekss sudah.. ;) 



Tetiba rasa cam asal lak aku nak taip benda ni.. cam anak kau je yang lebih hebat dari orang lain. Hehe. Tak tak, serius aku tak pernah rasa camtu. Hm bukan aku nak kondem anak sendiri ke apa, tapi seriusly.. aku bukan jenis mak yang suka up anak sendiri depan orang ramai.. nak puji tu sekali sekala tak salah, tapi kalau tiap kali bercerita nak cakap.. anak kau je yang hebat.. padahal benda tu adalah perkembangan normal baby je pun.. rasa cam.. poyo je la pulak.. Hehe. 


Lagipun, anak aku ni kalau nak ikut perkembangan normal jela.. dia takdela terlampau cepat, terlampau lambat.. kira memang seiring dengan usia (baca dekat babycenter :-P) Hehe. Macam aku pernah cakap, aku tengah-tengah. Takdela semua benda nak bergantung dekat internet, kadang-kadang internet ni bukan betul sangat. :-P Kita kena tanya orang tua-tua jugak.. So far, nenek nenek (orang-orang yang lebih tua) aku pun cakap.. ayra okay-okay. Tak lambat tak cepat. Normal. 



Err tadi masa nak keluar kejap... nampak expo eh? ke apa ala.. jualan mom's care.. sempat gak aku tengok.. Hehe. Alang-alang nak beli barang kat guardian.. benda tu depan guardian.. so kita jenguk la sekejap.. rasa cam nak beli seluar jeans untuk Ayra.. sebab murahhhhhh kot after less! Wahaha.. Boleh dapat rm30 ++.. Cun la tu kan? Tapi aku tak sure brand apa.. Macam okay material dia.. Hehehe.. Dah mom's care.. jenama mom's care la kot.. Hantam aje.. Tapi end up tak beli pun, sebab time aku nak belek-belek, eh tetiba ada lak lima enam orang berkerumun kat situ.. so tak selesa, wa chau dulu lah.. goodbai seluar.. :'( Kuikui. Eh nangis tapi gelak, konflik sangat ni. :-P



Ayra Batrisyia ;)



No comments:

.