img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Thursday, December 13, 2012

S2-26gold, Enfagrow A+


Hah! Akhirnya dapat gak online kat laptop ni. Ya ampun bikin cuak betul. Tahulah laptop aku ni dah empat tahun, pernah jatuh tergolek semua pernah la. Ni pun aku rasa tunggu masa je nak colapsed, tapi selagi boleh guna kita gunalah. Kan? Grr. Tapi aku rasa ni bukan salah laptop, salah google chrome. Ni aku guna IE, baru boleh online. Apakah? IE..... haha lantak, janji boleh!
 
Done, mukadimah.
 
Semalam keluar makan, singgah kedai. Tengok harga susu, untuk step 3 punya.. S-26 gold  & Enfagrow A+.Harga, S-26 gold 600g cuma rm35.90. Tapi kalau S-26 yang biasa, cuma rm20lebih camtu la.. sama harga dengan Anmum. Berapa gram/kg tak pasti lak.... Murah kan. Hohoho. Biasalah, susu bayi kecik bawah setahun memang mahal sikit, sebab nak mengalakkan minum susu ibu kan. :/ Mana-mana susu pun camtu jugak. Enfagrow A+ lak, rm119.90 untuk 1.95kg. Okay la tu, nak dekat 2kg kan. S-26 gold tu pun kalau 3kotak-1.8kg dah seratus berapa jugak. Beza sikit je harganya.
 
So how, gi mana dong? Haha aku belum usulkan hal ni kat encik bapak lagi. Tapi dia baca ni dia tahu lah. Kita nak teruskan S-26 gold ke, atau tukar ke enfagrow lak? Hihi. S-26 gold pun okay je, tengok Zara.... setahun lebih dah petah bercakap.. :P Tapi, susu ni cam tak pemes kan? Eh tapi kan, Ayra cam cerdik je...... dah kau, jangan nak riak! Muahaha! Matiklah puji anak sendiri.
 
Kalau kita try enfagrow pastu tak sesuai dengan Ayra camno lak? Ke beli kotak kecik? Beli kotak kecik rugi........  Pangggggg!! Macamkan takleh nak bertanya depan-depan, apa kau ingat bajet swet kah bertanya kat blog? Hihi.
 
Eh tapi harga yang aku tengok ni harga kat tanjung malim the best pekan eva.. muhaha!! takyah nak sarcastic sangat lah, marah lah orang2 tanjung malim karang. Anw, kalau kat kl tu taktahu lah camne harga nya, aku rasa beza sikit-sikit jela kot, ntahlah.....masa awal-awal dulu aku pernah la suruh Wan beli anmum.. dia boleh tanya.. eh anmum ada ke susu utk baby? bukan untuk ibu mengandung je ke? haha.. hoi tak tengok iklan kat tv ke? dah abaikan.
 
Tapi kalau dah serasi je minum s-26gold sebelum ni kenapa masih gedik nak tukar ke enfa pulak? Haha.. Ntahlah naluri aku cam mengatakan enfa memang bagus..........ceh macam kan ada pengalaman anak 10 orang yang minum susu formula je sebelum ni. Ingat, yang mahal tak semestinya bagus, belilah boom power. Tq.

.