img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Wednesday, July 10, 2013

Main pisau.

Semalam Ayra buat saspen.. Ayra memang suka menolong kalau kat dapur. Lagi-lagi kalau nak basuh pinggan. Memang dia akan tarik kerusi meja makan tu sampai ke sinki, pastu dia panjat and 'menolong' sekali.. sambil potpet sengih. Selalu tu dia main acah-acah jela pegang itu ini.. 


Tapi semalam, ntah macam mana.. benda nak jadi kan.. Al kisahnya, kat tepi sinki tu.. dalam rak yang kita letak pinggan baru pas basuh semua tu kan.. ada pulak pisau. Sumpah i tak perasan, selalu memang pisau letak tempat lain.


I pusing sekejap je nak letak pinggan yang dah kering kat tempat yang sepatutnya, sekali pusing balik..
PISAU DALAM MULUT AYRA.. Ya Allah, time tu memang lutut tetiba menggigil, cakap la aku mak yanng over ke apa lantak! sigh.. tapi seriusly, i ni dahla bab bab yang melibatkan darahh memang penakut sikit..


Nasib baikk benda tu cepat i pusing, i tengok Ayra dah menjolok-jolok mulut dengan pisau tu, siap dia pusing-pusing lagi dalam mulut. I nak pegang pisau tu, nak amek keluarkan dari mulut dia pun lemah gila badan.. takut!! Dan nasib baik pisau tu pisau yang tumpul.. Ayra lek je sengih.. dia ingat gula-gula ke apa nak hisap pisau tu... ngeriii lah!


Nasib baik. Tapi kita tak selamanya bernasib baik kan? Kalau lah tetiba kerusi tu bergerak, pastu terjatuh, dengan pisau dalam mulut.. eii taknak membayangkan. Yang pasti ni bukan salah Ayra, Ayra tak tahu apa-apa, kita yang besar nii kena lebih berhati-hati lepasni. Kang orang lain beraya makan ketupat cicah rendang, ni makan ketupat cicah air mata.. sobsobsob... :'(



Ni Ayra kat sebelah ni, tengah main masak-masak. Jap jap sua cawan suruh maknya minum. Pastu bagi apa benda ntah suruh makan.. Hahahaha.. Sambil mulut tu macam maknenek.. yang i pun iyekan aje.. lagilah dia seronok, padahal mak kau ni tak faham pun apa benda yang dipotpetkan tu.. kikiki.. Hari ni Ayra pun takdela menguji kesabaran sangat, tahu kot puasa.. so dia sedang-sedang je setakat ni.. takde benda merepek sangat perangai dia hari ni. 


Baru pukul 2........ perut dah rasa lapar. Hahahaha... apapun tak boleh la. macam budak kecik belajar puasa. Kain baju dalam mesin pun baru ajeee nak dibasuh.. gila pemalas hari ni, lembikkkk.. mihmih.. ni update sementara nak tunggu mesin siap.. bercinta gak la 48minit.. arghhh.. ngatukk pun ada ni.. kang jap lagi ada gak ku paksa budak kecik tu tidur. Dahla macam nak hujan lak pulak ni..
 









7 comments:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

ya allah, nasib baik nampak .. semoga dijauhkan dari perkara buruk.

Anonymous said...

kan?

berderau darah tengok anak main pisau.

akak haritu, mek ni capai pisau atas kabinet dapur.

bukan main dia menginjat nak amek pisau tu.

nasib baik sempat tengok.
berlari tak cukup tanah kita.

o_0"
T________T

D Yatie said...

Ya Allah. Ayra Ayra. Huuuu. Ngilu kite nurul. Baca je ngilu. Jgn nak kata tgk. =_='

Mimy Hamid said...

Ya Allah nasib tak de apa bahaya la ayra ...Fayel baby boy pun suka nyebok kt dapur...macam mak mak aje rhopa padahal boy

Aty_Fared said...

istigfar aty baca..berderau darah..Ya Allah..allah melindungi Ayra...memang kekadang bende nak jadi..tak di sangka2..lelagi pulak dak2 ni ngan nak membesar dan macam2 nak di cubanyer..haaaiihh..memang risau giler kot...

Anonymous said...

Exact Morning payday cash advance progress will be by far the most extensive sets of payday cash advances available. Since the identity generally suggest, these types of fiscal loans will be the best categories of lending products to apply pertaining to whenever you’d such as revenue instantly. The application form progression pertaining to all of these financial loans is straightforward of course, if you want to revenue before subsequently oahu is the type of mortgage loan that is wonderful for everyone quite possibly the most.
[url=http://kredytbezbikonline.evenweb.com]kredyt bez bik[/url]


The payday advances borrowing products this url offers is going to be over the internet along with surely have instead quick status process. Instead of throwing out your time and efforts in a old fashioned unsecured guarantor loan solid, you will have the money you must have readily together with immediately with your on the internet payday advance companies.
[url=http://topozyczkipozabankowe.evenweb.com]pożyczki pozabankowe[/url]


Getting a payday loan along with very poor consumer credit using a normal pay day loan business enterprise is actually a full-blown dilemma. That being said, there’s optimism for people with already been certain towards weaker credit ranking. Keep in mind below-average credit rating quite a few site visitors are able to get financing for Philadelphia, PA because of all of our unique below-average credit history cash advance loan services.
[url=http://topozyczkipozabankowe.evenweb.com]pożyczki pozabankowe[/url]


The nice thing is definitely even though you actually have less-than-perfect credit ranking you could start re-establishing a credit scores through obtaining a loan product as well as proving your capacity to payment fiscal loans. Check out some of our payday advances loan providers above and also choose one that match ups one far better to begin the process of.

Degrees of training some sort of stressful itinerary or maybe carry out don’t you have some sort of fax machines some paper-less cash advance is likely to be some sort of life-saver. Honestly, is not desires to be tied to faxing reports when the total practice is usually succesfully completed online.

jaja_NorLiza said...

seriau...eeeii tak leh bayangkan dan tak nak bayangkan..ngeri seh...

hati2 lepas ni yer nurul..anak tgh nak membesar mmg camtu...kita mak-mak ni la kena berhati2..
;)

.