img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

.Lalala.

Wednesday, August 26, 2015

Sabtu.Ahad.

Hari sabtu pergi babyfair kat idcc & sacc.
Dekat idcc tu tak ramai orang.. Ke sebab tempat besar.. selesa la nak berjalan.
Kat sacc tu, sesakkkkknya. 
Beli botol susu ada 50%.. Dapat la seketul rm20+. Beli untuk adik & kakak.
Kat rumah botol spare ada 3bijik lagi tak guna. 
Puting untuk adik memang banyakkk. Sebab kalau beli botol tommetippe tu, dia memang puting size 1 je kan. Kat booth tomeetippe tu takde pulak jual puting size besar. Aku target nak beli puting untuk Ayra je sebenarnya, bukan nak beli botol. Dah murah? Beli jela. Ye, Ayra masih minum susu guna botol. Ntah bila nak tukar guna cawan tah. 


Pastu ada booth pigeon.
Beli la baju unruk adik, murah je selai rm15. Pigeon kan kadang tu harga boleh tahan gak.
Ni murahhh. So amek.
Stokin 3pc rm9. Pun amek.
Sebab adik tak banyak stokin.
Kat rumah sekarang ni aku pakaikan je lagi stokin, cuma sarung tangan sejak umur 3minggu dah tak pakai dah. Hihi. Sebab mmg tak beli banyak pun set mitenboties. 


Pastu pergi makan.
Pukul 8lebey camtu sampai rumah.
Sampai rumah ada jamuan hari raya untuk penduduk sini.
So tengok jap, amek makanan.
Aku ni sekarang memang cepat lapar.
Aku sorang je makan beria.
Ada orang tu tengah nak kurus.
Menyampah aku nak kurus, nak ngorat perempuan ke apa?
Kurus kurus nak kemana.
Aku rilek je gemuk. Zzz.




Hari ahad, wedding kawan sekolah.
Dulu masa form3 dok sebelah sebelah, rapat la.. Rehat apa semua sama sama. Pastu dapat 8a pun sama sama. Cuma pastu dia pindah mrsm. Aku je stay kat sekolah tu, dapat offer asrama pun taknak, takut tinggalkan boipren time tu.. Ahaha. Gedik. Now kerja pharmasist. Tapi dia mmg pandai pun.. Rajin. Aku ni malas. Tu yang hidup tak kemana. Arghh tak lama lagi kelas dah start. Boringggg~


Makan kat kenduri tu pun sedap.
Aku suka la makan nasi kenduri. Hahaha. Bila dapat yang tak sedap tu, rasa mcam syahdunya.. Hehe.
Nampak nau pergi sebab makanan. Kikiki. Pastu goodies bag pun simple, bagi air kotak delite yang besar tu. Takyah nak gedik gedik dah, konfirm orang minum tak buang kan? Jimat pun jimat.




Pergi kenduri pastu balik.
Lah? Bukan nak pergi jalan jalan. Boringnya. Hahaha..
Sidai kain apa semua. Pastu aku tidur.
Anak anak biarlah papa dorng jaga..
Aku bangun, mandikan dorang.
Setel. Malam memang dok rumah jela...



Esok dah jumaat?
Cepat je kan.
Macam cepat.. Tapi takpun... 
Ohye, aku dah period.
Err taktahula period ke hape, hari tu ngam je sebulan dah habis dah nifas.
Tetiba ni ada balik.
Banyakkk lak tu.
Takut pulak tengok darah banyak banyak.
Mmg subur kot?
Dua dua bidan aku yang urut aku masa bersalin ayra/adyra cakap aku ni jenis senang lekat.
Peranakan aku pun senang cari. Perut aku nipis. Haha.. Aku pun takfaham.
Yang pasti, no3 lambat lagi. Ke takde dah?
Sekali jadi macam adyra, elak elak last last Allah bagi jugak.. Mampu bersyukur jela..



No comments:

.